Gjest Lenchen Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg skal på kontroll hos legen på tirsdag og lurer på om det er noen vits å ha med seg pappaen? Hva gjør legen? Er det bare masse prøver av meg, så har vel ikke han noe utbytte av det?? Hva gjør dere? Jeg er forresten i 10. uke. Jeg husker ikke lenger hva jeg gjorde sist gang, men jeg tok alltid ultralyd da, så da var det litt mer spennende for pappaen.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Pappan har ikke noe der å gjøre. Det er mer stas hos jordmor hvor en får høre hjertelyd ) Dessuten er vår jordmor flink til å spørre far om han lurer på noe, og hvordan det går med han. Mange som glemmer mannen under svangerskapet.
Beama Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 I forrige svangerskap var pappaen med på alle kontroller hos legen, han elsket å være med selv om det bare var tørr prat. Fikk høre hjertelyden og alt hver gang unntatt den første gangen da siden vi ikke fikk jordmor. Denne gangen kan han ikke være med hver gang for han må passe jenta vi har fra før siden hun ikke begynner i barnehagen før på nyåret.
Kvitrebekk Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Pappa var med når vi fikk konstantert graviditet og når vi var tilbake igjen i 7. uke for ultralyd (hjertelyd). Hadde ikke pappaen med på første ordinære kontroll, men han kommer nok til å være med inne i mellom. Er jo hyggelig for han å være del av dette også :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 var ikke med på 1. kontroll hos jordmor nå, var for tidlig til at hun kunne finne hjertelyd, (fantisk førtse gangen de har lyttet uten og finne lyd hos meg, men skal vel ikke være nervøs av den grunn, hun kjente da livmora) så ikke så spennende da. men neste time hos legen skal han bli med på, da skal det være mulig og høre hjertet. og da vil han selvfølgelig bli med. får alltid høre hjertelyd hos legen og vi, gjort det de 2 forrige gangene hvertfall
Kaisa75 Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Faren til min foerste foedte var ikke med paa foerste lege kontroll. Var kun med senere, naar man hoerte hjertelyd, tok ultralyd osv. Foerste besoek er mer formalitet saa vidt jeg kan huske det... Snakker litt om aa spise sunt, ta folsyre, veier deg kanskje, tar noen blodproever etc, men ikke saa veldig spennende for far... Men for all del, vil han vaere med og du vil ha han der er det ogsaa helt fint vil jeg tro!
Cindy_jah Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Dette er nok veldig individuelt hva den vordende pappaen ønsker selv:-) Men fin barnefar vil være med på ALT, til og med den aller første legekontrollen. Skal ha min første lege kontroll den 22. August, og jeg spurte om han ville være med. Og da svarte han såklart han skulle! Ikke snakk om noe annet..han ville vite ALT!! Hehe..Litt gøy å ha en som bryr seg så mye også da..viser at det virkelig betyr noe for han :-)
kløver Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Mannen min bryr seg ikke om å være med, og det synes jeg er helt greit. Jeg føler selv at det ville være litt rart å ha han med, for jeg tror han ville vært mest i veien. Ultralyd er det eneste han har blitt med på - det synes vi begge er naturlig. :-) Noen kommende fedre har mange spørsmål og blir med av den grunn. Jeg og mannen min er mer sånne mennesker som tar ting som de kommer og lurer ikke på så mye, så det er nok også en grunn til at jeg går dit alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå