Gjest Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 heisann! jeg er muligens gravid! dette er delvis planlakt:p men det jeg har begynt å tenke endel på er hvordan det blir med permisjon og penger! jeg er lærling,er ferdig som lærling juni 2008! hvis jeg er gravid har jeg termin i mars.. hva har jeg rett på som lærling? noen som hvet?er her noen andre som er i samme situasjon??
ambumamma Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 hei, du har rett på permisjon og permisjonspenger men du tjener jo veldig lite da så det vil jo ikke være mye du vil få... hadde hørt med nav jeg. De vet nok enda mer om det. Er du forresten andre års lærling?
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 er andre årslærling nå til høsten ja.. nå tener jeg 7000 ca.. stiger i august til 9000, så stiger jeg i februar til 12000 ca.. hvor mye får jeg da i permisjonspenger tror du??
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Jeg var lærling da jeg fikk første mann. Jeg fikk fødselsperm som alle andre arbeidende gravide. Du får fødselspenger ut i fra det som du får i lønn når du går ut i perm. Jeg fikk også noe fra lånekassen. De var veldig snille og behjelpelige. Trygde kontoret hadde ingeting og bidra med.De var desverre ikke så veldig hyggelige, de anbefalte meg faktisk å heller være alene mor for da hadde jeg fått støtte, sååååååååååååååååå frekt! For oss var det veldig greit å få barn under utdannelsen. Etter perm gikk jeg tilbake de 5 mnd jeg hadde igjen og tok fagprøven, Lykke til - alt ordner seg skal du se!
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 okei.. kjekt å høre at andre har vært i samme situasjon som meg.. håper jeg er gravid! skal teste imorgen:) vi hadde igrunn startet å planlegge å få barn(har sluttet på p-piller) men så tenkte vi å vente til etter sommern(vi skal til syden i sommer) .. men vi hadde jo ubeskytta sex,så sjansen er der:P hva er du utdannet som da? så det er ikke noe problem å få utsatt lærlingtiden asso?
ambumamma Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 de regner jo ut hva du har fått i lønn i 6 av de beste siste 10 mnd og i fem av mnd har du 12000, så da får du vel kanskje 11500 eller sånn i mnd når du går i permisjon. Men det er bare helt grovt regna av meg, så sjekk for å være sikker, men du vil nok ikke få mindre enn det hvertfall.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Jeg er Omsorgsarbeider, og det var ikke problem å få utsette læretiden;-) Jeg ønsker dere lykke til og at det går slik som dere måtte ønske. Alt ordner seg:-) Hva går du foresten som lærling?
Sistemann i magen <3 Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 I vår kommune regner de 6 av de 10 siste kun i særskilte tilfeller... Dvs at de fleste (inkludert HI her) vil få penger regnet ut fra det de har utbetalt rett før de går ut i permisjon, dvs 12000 for HI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå