Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere klær da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må sette på vaskemasin og henge opp to ganger om dagen og likevel vokser klærne oppover veggen!DRITT LEI.. jeg kommer faen meg aldri i bunns uansett hvor mye jeg holder på..vi er 6stk i huset og 2 av de er her annhver uke,og nå han på 12 rydder kommer det en hel haug med klær og i tillegg er halvparten rent tøy..ååå,så irriterenes..hehehe..samboer å,legger klærne sine rundt omkring på soverommet og jeg må ta haugene annhver da..huff asså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og med to babyer på snart 3mnd blir det masse klær og handkler..

Skrevet

Vasker ca annenhver dag gjennomsnittlig...noen ganger mer andre ganger mindre. Klær i skittentøyskurven er jo det som skal vaskes...samboern din får lære seg å legge dem der de skal være;) Evnt kan dere jo ha en kurv til skitne klær inne på soverommet og? Vi er forresten 3 stk her.

Skrevet

Her er det meg og sambo. Maskina går ca en gang annenhver dag :)

Skrevet

vi har skittentøyskurv på soverommet og en kurv på badet som bare er til babytøy..

Skrevet

Aner ikke, er saa heldig at det ikke er jeg som gjoer det :)

Skrevet

2-3 maskiner om jeg vasker annen hver dag.

Skrevet

Vi er fem stykk, to voksne, to småbarn og en baby og vasker vel i snitt en maskin for dagen, men blir mer at det er 2-3 vask hver 2-3 dag.

Skrevet

En eller to ganger pr dag.

Skrevet

Hele tiden!

Syns maskina går i ett her i huset.

Skrevet

vasker klær hver dag

Skrevet

Hver dag etter at vi ble 3 i huset.

Skrevet

vi er to voksne og to barn og her har eg funnet ut at vasker eg 1 maskin for dagen går det stort sett rundt . . . . kanskje mer og

Skrevet

Bedriver ofte skippertaksvasking.... Så da vasker jeg 3-4-5 maskiner på en dag, eller 6-7 maskiner på to dager, og så har jeg laaaang pause igjen. Dette gjentar seg ca hver helg...

Skrevet

1-2 maskiner om dagen. Og vi er bare 3, men har ei GULPE-jente uten like, så her skifter vi OFTE.

Skrevet

Vi er 2 voksen, en på snart og 1 baby og jeg vasker hver eneste dag. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten tørketrommelen!!!!!!!

Skrevet

i snitt en til 2 vask om dagen, men tar det litt i skippertak.

Skrevet

men er mindre nå enn da lillegutt var liten enn det det er nå med 2 barn..

Lillegutt hadde reflux + en del matallergier vi ikke viste om i starten, så han gulpet og kastet opp hele tiden da han var baby...

Nå kan han som oftest bruke bare ett eller to sett med klær i løpet av en dag og samme med lillemor.

Hun kastet opp litt i starten, men vi har funnet ut at hun kastet opp når jeg spiste ting med melk, så når jeg har holdt meg unna det så går det bra :-)

HI.. Vasker du babytøyet for seg selv?

Moren min vasker en del for seg selv og kjører halve maskiner og i tillegg stryker hun ALT. Hun bruker MYE tid på klesvask..

Jeg gjorde også slik før, men nå blir maskinene fyllt, vi bruker neutral vaskepulver og skyllemiddel som alle tåler og fyller maskinene og vasker som regel på 60 grader.. det blir jo rent, så det spiller ingen rolle om det var skittent i utgangspunktet. Så tromles det meste. (litt av vårt tøy og noen få av plaggene til ungene som ikke tåler å tromles, så det henger vi opp).

Lag nye rutiner og få de største barna til å hjelpe til mer..

Gutten her er bare 2,5 og han rydder alltid sitt eget tøy (vi har kurvstativ hvor det er delt inn i farge og grader (mørk 60, mørk 40, hvit 60, hvit 40, lys 40, hvit 95, ull/finvask 30 osv.).

Lillegutt sorterer tøyet sitt selv og han er ikke vond å be om det gjelder å sette på en klesvask.. Vi hjelper han med såpen og han legger i tøyet og setter på maskinen.

Dette bør jo en 12 åring kunne klare også mener jeg.

Når dere er 2 voksne og slik jeg har forstått det har 2 større barn annenhver uke, så bør det være unødvendig at du skal måtte gjøre "alt".

Om ungene lærer å hjelpe til tidlig blir det en vane for de og det blir kanskje ikke såå "kjipt" med husarbeid når de blir voksne også..

Skrevet

Vasker i snitt en maskin til dagen med klær. Sengetøy kommer utenom...

Er helt klart enig i at både mannen din og 12-åringen må kunne læres opp til å sette på en maskin selv. Ælig talt..

Skrevet

Her går det ca en vask om dagen. Er "bare" tre vi da... er en evig runddans ja ;)

Ang samboeren din: En venninne av hadde også en sambo som alltid slang fra seg klær på gulvet. Til slutt gadd hun ikke rydde etter han lenger og la konsekvent alt han strødde om seg i bunn av klesskapet hans, og vasket kun det som lå i skittentøyskurven. Endte jo med at han ikke hadde ett plagg å ha på seg da de skulle ut, så da var det bare for han å gå å rydde i skapet sitt hi hi hi Og sånn fortsatte hun, han skjerpet seg litt i hvert fall ;)

Og ta en prat med 12-åringen din og prøv å forklare at ting kan brukes et par ganger uten å vaskes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...