Gå til innhold

Dere som er gift! Hvor mye kom regningen på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

alt i alt? OG hvor mange var dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 stk. Aner ikke totalen, vi regnet aldri ut det.. hehe.. men antar rundt 80 000?

Skrevet

Er straks i mål, 40 totalt og kommer til å bruke ca 35 000. Ingen ting er i grunn spart på, men har mange gode hjelpere og har handlet mye via nettet som presser kostnadene ned :-)

Skrevet

Herrejemi, 80 000 på 40 stk? Vi kommer til å bli ruinert, uhuu :)

Skrevet

skal gifte oss nå 25 august. regner med at vi blir 35 personer. ALt er ikke ordnet enda for vi er ikke helt sikre på hvilket budsjett vi skal legge oss på.

Men det er to alternativer: buffet/tapas = 180-250 kr per pers

leie av lokalet: enten 1700 ( enkelt) eller 10000 ( skikkelig koselig sjøhus, inkludert servitør og dekketøy)

brudekjole: kjøper jeg den jeg har falt for koster den 13000. evt en annen til 3000 eller brukt til ca 5000. Pluss brudepikekjoler va 2000.

ikke utgifter til frisør og sminke: har en venninne som ordner det,

klær til brudgomme= usikker..

alkohol= ræd og hvit vin, champagne/musserende til aperetif , pluss øl, brus, kaffe og konjakk og likør = ca 4500kr

litt pynt og blomster: 3000

så alt fra ca 20000- 45000

vi får 50000kr av foreldrene mine, så det er litt om vi ønsker å spare litt av de pengene og bruke de på reise, eller bruke alt på bryllupet

Skrevet

Vi blir 12 stk og det kommer på ca 60.000,-

Skrevet

Tusen takk for et detaljert svar elize :)

Man kan jo velge det litt enkelt :))

Skrevet

Hææææ, hva er inkludert i det, hvis du gidder å svare :))

Skrevet

Hadde 80 til middaag og 120 til kaffe tror det kom på rundt 80 90 tusen. Gjorde det meste selv.

Skrevet

Lokale, mat og overnatting = ca 20000

ringer ca 5500

kjole 10000

sko 1000

blomster ca 5000

kirke + prest 4100

leie av klær til mannen 2000

klær til jenta vår + sko 500

sminke og oppsett av hår 2800

negler 800

hudpleie 500

+ undertøy, slør, drikke (utenom det som er inkludert), transport fra kirken, (fotograf om man ønsker det), smykker etc.

Skrevet

Dette var lokale, mat, overnatting for oss og forlovere, frisør, klær, smykker o.l., blomster, fotograf, pynt osv

Takkekort og forstørrelser kom senere

Drikken kjøpte mine foreldre, veteranbilen hadde vi i familien

Skrevet

90 stk= 120.000,- Det var med absolutt alt fra bryllupsreise til mat og brudekjole, kjole/hvitt.

Mye du kan spare inn på for ikke å få det så dyrt, men jeg liker luksus og at alle skulle få god mat og nok med drikke. Vi hadde et eventyrbryllup, og ville ikke forandret en eneste ting.

Dersom du vil spare, er det mye å hente inn på maten, blomstene, kor, kamerafolk, fotograf, musikk, drikke.

Sett opp regnestykker og finn ut hva dere synes er mest viktig å bruke pengene på. Personlig ville jeg aldri vært gjerrig på mat eller blomster. Maten er den eneste takken tilbake du kan gi gjestene som gir for mange hundre kroner i gaver. Synes at de skal få god mat og god drikke. Men det blir dyrt dersom dere skal ha alkohol i bryllupet og alt skal være gratis, så her kan dere spare mye ved å ha salg av drikke etterpå.

Blomstene er med på å lage atmosfære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...