Gå til innhold

såre pupper HJEEEEEEEEEEEEEEELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

snufs, min lille skjønne har vist seg å være proff puppeplyndrer og vil ikke slippe puppen for noe, er så sår at jeg griner:( noen gode råd jenter????!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ammeskjold i silikon på apoteket. Og ullinnlegg. Kan være vanskelig å få den lille til å ville ta puppen med skjoldet på, men du må bare ikke gi deg. (Ikke bruk flaske i tillegg så lenge du har bruk for skjoldene, da blir baby bare forvirret). Dette redda ammingen min sist gang!

Ullinnlegg (aller helst med lanolin...fås på apotek) er mye bedre for et sårt bryst enn papirinnlegg( de har en tendens til å klistre seg fast...). Når du er ferdig å amme, klem ut noen dråper melk, og la puppen lufttørke. Veldig viktig ;)

Ellers så har jeg selv tenkt til å prøve ut brystvortekrem med lanolin denne gangen, dersom jeg blir sår.

Lykke til :)

Skrevet

purelan ble redningen min sist jeg ammet.. brystvortekrem som fåes kjøpt på apoteket.

Skrevet

Har du en teklype? En sånn med to små siler som står i spenn mot hverandre? Hvis ikke så kjøp en! Knekk av de to silene og legg silene over hver brystvorte mellom ammingene. Mye, mye, mye smartere enn albueskjell, for du får luftgjennomstrømming, samtidig som brystvortene ikke gnisser mot stoffet i bh-en. Ammeskjell er helt tette, og gir ofte soppinfeksjon.

Ellers anbefaler jeg deg å søke ammeveiledning hos helsestasjonen din eller hos ammehjelpen (du finner navn og nummer på nettsidene deres). For når du får såre brystvorter, da har babyen din feil sugeteknikk.

I tillegg bør du ikke la babyen suge så lenge den vil. Jeg starta med å la førstemann suge så lenge han ville, og han ville stort sett suge hele tida. Da er det ingenting igjen i puppen, og babyen bruker vorta bare som kos. Etter 15-20 minutter på hver pupp er puppen i alle fall tom. Da skal du ta en pause! Dersom suginga er godt i gang, bør du heller vurdere å introdusere smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...