Blåttkryss Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Og hvor mange måltider i døgnet? Min er 11 uker gammel, og spiser stortsett hver 3 time. Emn gang på dagen går det 4 timer mellom og på natten sover hun ca 6 timer før 1. måltid. blir ca 7 måltider Hun veier over 6 kilo så er stor baby. Trenger vel ikke vekke henne for å mate hver 3 time da?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Mini på 9 uker spiser ca hver 2.-3. time. For to uker siden var han 5,4kg. Om natta varierer det mellom 2 timer og 6-7 timer før han spiser igjen. Har ikke telling på hvor mange ganger pr døgn, siden han stort sett ligger veldig ofte på puppen de siste to timene før vi legger oss om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 jeg spurte helsestasjonen om dette og de sa at jeg ikke trengte å vekke han så lenge han la på seg som han skulle.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 mine to er 11 uker og veier 4700gr..de spiser med 3timers mellomrom på dagen og på nattan går det 8 timer..
snart3barnsmor:) Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jenta mi har hatt to-timers sykluser i mange uker nå (er 13 uker), og det har begynt å bli litt slitsomt... Blir jo så bundet, men er hun sulten så får hun jo mat... Om natten har det gått 3-5 timer fram til første måltidet. Men i den siste uken har jeg begynt å merke at det er oftere og oftere at hun har lengre tid mellom måltidene, opp til tre timer. I tillegg har hun sovet over to netter slik at det da har blitt 7 timer før første måltid. Så det ser ut som det går seg til av seg selv uten at jeg skal begynne å rote meg borti, lillejenta justerer tydeligvis selv. Kan nevne at selv om hun har fått mat ofte, har hun ikke vært spesielt stor av seg, de måltidene hun har spist har vært små.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Det går 30 min.-3 timer mellom, spiser ofte hele dagen, sjeldnere på natta. Er 9 uker, 5400g.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 min baby er også 11 uker, hun er nærmere 6 kg nå tenker jeg (to uker siden var hun 5400gr) hun spiser ca hver 3,5 time.. har sovet rundt nå i 3 uker. alt fra 7-10 timer om natten. Da hun sover så masse om natten nå får jeg melkespreng, så da er jeg oppe og pumper meg. gir henne gjerne det siste måltid om kvelden, for da føler jeg at jeg ikke har nok mat til henne.. hun drikker nesten alltid tomt på dagen..
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Min er 9 uker gammel snart. Spiser med 1-4 timers mellomrom på dagen, og med 5-8 timers mellomrom på natta. Regulerer det helt selv, han får mat når han vil ha, og det tror jeg er greit enn så lenge. Veier i overkant av 5 kg min, har lagt på seg masse siden fødselen.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 min sønn er 2mnder og en dag. han spiser 4ganger om dagen. frokost 190ml mme lunsj 190mme m/ litt grøt oppi middag 190ml mme kvelds 190mme m/ litt grøt oppi. han er en stor gutt p 6kg. veldig sulten fyr, så han måtte få litt mer enn bare mme. hs anbefalte det. du trenger absolutt ikke vekke henne. de våkner selv når de er sultne. min sønn sover fra 1930ca og til 0830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå