Solskinnsjenta Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Kynnere skal i utgangspunktet ikke gjøre vondt, men hvis du har mye kynnere kan du bli litt støl i magen (omtrent som etter sit-ups)
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 tro meg .. kynnere er ingenting i forhold til rier;)
Poteto Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2007 kan det være rier da? har ikkje hatt noe spes med kynnere tidligere... er i uke 37 nå
Vestlandske meierier A/S Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Rier er vondere enn kynnere også kommer de reglemessig noe kynnere ikke gjør;)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Kynnere kan komme regelmessig og gjøre vondt, som menssmerter fra korsrygg og nedre magen, dette er maserier.. , men da gir de seg etter ca to timer..
Poteto Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2007 eg har hatt det i hele natt.. å fikk det igjen i dag... kan dte være pga sex?
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 vet du jeg hadde svake tak i ryggen fra mandag til onsdag, om natten gikk de bort.. men natt til torsdag endret de karakter og jeg skjønte at dette var rier.. noen timer senere var det ingen tvil!! de satt mest i ryggen til meg.. de begynte svaaaaakt, nesten så jeg ikke kjente det først..
varg veum Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 rier bruker ikke vare mer en 1 min ..kynnere kan vare leeenge..
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 ett tips btw, jeg gikk en tur på 4 kilometer med mine tak som ikke var regelmessige og svake (men som var rier) ..noen timer etterpå satte de igang heftig, mine rier varte faktisk opptil nesten tre minutt innimellom, men skal nevnes at det ikke var en helt vanlig prosess til meg, gikk så alt for fort..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 I forrige svangerskap hadde jeg 3 kynnere som var like smertefulle som rier (i uke 29, tror jeg), samt en kveld (i uke 19?) der jeg hadde vondt i et par timer uten pause (føltes som å bli stukket i magen med en kniv)...i det her svangerskapet har jeg hatt 1 skikkelig ekkel kynner,- trodde det var premature rier, men det var bare den ene kynneren som ikke varte så lenge, så heldigvis var det ikke rier. Så hadde jeg vel 2 sterke kynnere her om dagen. Så jeg kan sammenligne visse kynnere med rier, men nå opplevde jeg ikke rier som sååå smertefullt...var som sterke menskramper, bare de varte jo ikke så lenge!:-)
Poteto Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2007 takk for svar når man har rier eller kynnere, kan det kjennes ut som om man må på do hele tiden da?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 De kynnerene som jeg merker mest er de som presser oppover...altså føler jeg at jeg må spy (og noen ganger spyr jeg), men opplever også at de presser nedover, og da er det noen ganger jeg bare MÅ på do! Når det gjelder rier så kjente jeg også kun kvalme, og heldigvis spydde jeg tidlig, og da forsvant den heldigvis...var ikke noe press nedover under riene (det kom ikke før under pressriene,- da var det press på alt nedentil!) Så sånn var det hos meg.
Poteto Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. juli 2007 takk for svar.. eg leste noe om maserier.. tror det kan være det
cath. Skrevet 8. juli 2007 #16 Skrevet 8. juli 2007 Hei! I mitt forrige sv.skap var jeg svært plaget med smertefulle kynnere. I utg. pkt skal ikke kynnere være smertefulle, men det var altså mine. To ganger før fødselen var jeg på sykehuset pga. "falsk alarm" -altså at jeg trodde fødselen var i gang.... Men jeg skal love deg at det ikke er noe tvil når den først er i gang! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå