Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Moren min sa til meg at jeg ikke kunne ta solarium siden jeg er gravid, og når jeg skulle være ute i sola måtte jeg bruke solkrem med høy faktor på magen . Noen som vet om dette stemmer og om det an være skadelig ? Jeg har også bestilt sydenbilletter langt tilbake i tid (før jeg ble gravid) og er 5 og en halv måned når vi reiser, noen som vet om det er skadelig ? Og om det er noe som evt kan gjøre reisen "bedre"? Håper på positive svar
Adriansmor med tulla Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Nei ingen av delene er farlig... var i bulgaria i begynnelsen av juni og det gikk helt fint. Snakket med jm før jeg dro og hun sa det var ingen fare i sola ... heller ikke å sole magen. Hun sa at babyen låg godt beskyttet inni vannposen sin og at mor vart overophetet før babyen.Bad og avkjøl deg ofte. Bruk den solkremen du ellers ville ha brukt.. jeg badet å koset med i bulgaria var kjempe deili å komme seg bort. Annbefaler å drikke masse vann, støttestrømper til flyet og røre på deg under flyturen. Ikke spise salat eller is i syden. Og når du bestiller kjøtt si ifra at du er gravid og vil ha kjøttet stekt godt...GOD TUR =)
amy_de Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Bare husk på at du er ekstra utsatt for å få pigmentflekker i huden, bruk derfor høy solfaktor. Det er ikke alltid disse pigmentflekkene forsvinner etter fødselen, så greit å være litt ekstre forsiktig.
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2007 Ok, takk Men hvorfor kan jeg ikke spise is egentlig?
moklatt 9 dager til termin Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Det at du ikke bør spise is er vel at du kan få skikkelig diare og bli dårlig.Melkeproduktene der inneholder nok litt andre bakterier som vi lettere blir syke av.
purple Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Var netopp på hellas ferie og gravid nå i uke 13. Jg badet ofte på de varmeste dagene og lå ikke direkte i solen pga ekstrem hete dager.På dager med mindre varme kan man ligge i solen. En ting jeg oppdaget var at jeg fikk veldig rask brun farge!! selv i skyggen.pigmentflekker på legg har jeg også fått så ja bruk høy faktor du. Jeg brukte 8. og bruk en solkrem som er "sunn" uten kjemikalier som kan kjøpes i helsekosten. Feks Dr .Hauska. Hva mat anngår så spiste jeg alt. Salat likeså da de er nøye med hygiene i hellas. Så saltat indrigr. var vasket og skrelt. Bløte oster derimot holdt jeg meg unna.(se an spisestedet at de er nøye med hygiene) Man skal leve på samme måte der nede som her hjemme, stekt kjøtt og fisk,vasket frukt og bær og kun spise/drikke pasteriserte melke produkter. På flyet bør du bruke støtte strømper for forebygging av blodpropp og hevelser i bena. God tur!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Hei Det er helt topp å reise på ferie. De rådene som er her er helt supre. Fly: støttestrømper, beveg deg mye, drikk masse vann, helst unngå kaffe og te. (gå rundt når de ikke har servering, lettere for deg og for personale ombord. Jobber selv som flyvertinne, og har all erfaring med gravide som er oppe og går, he he, blir litt vanskelig å passere vogner med stor mage) Smør deg med høy faktor, gjerne fra 15 til 30. Har masse veninner med kjempestore "kart" av pigmentflekker i ansiktet etter soling v graviditet, og de har alle advart meg. Kjøpte meg en hatt og hadde den på, og smurte meg med brun -uten-sol på kvelden. Funker veldig bra. Mat: si du er gravid så steker og koker de maten din ekstra godt. Dette pga fare for toxoplasmose-smitte (du er blitt testet enten positiv eller negativ på dette) Ellers, ha en spuer ferie
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 når du tar solarium trenger uv strålene bare 0,5 mm inn i huden , og kommer derfor ikke inn til babyen så det er overhode ikke farlig, kun pigmentflekker som kan dukke opp=)
Håpefull mamma Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 hvis du soler magen din når det er varmt ute, kan barnet bli overopphetet. derfor skal du bruke høy solfaktor, eller la være å sole magen din. pass på at du er oppe å går med gjevne mellomrom under flyturen. faren for blodpropp er større nå som du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå