Gå til innhold

Ang. debatten om leggerutiner som går her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å legge bebisene våkne slik at de skal kunne sovne av seg selv? Hvor tidlig skal man begynne med det?

Hva gjorde dere og hvilke erfaringer har dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger Didriksen våken, og han sovner av seg selv. Gjort det hele tiden vi egentlig. Han er 10 uker nå da

Skrevet

Min er 2 mnd i dag! Og jeg har fra torsdag av begynt med rutiner som ser ut til å funke!

Kl 23 er aller siste måltid med kombinasjon av mm og mme. Gir det jeg har i puppen(er jo alltid litt lite på kvelden for min del), og lager 60 eller 90 ml med mme på flaske som jeg gir han liggende i senga! Funker som bare det:)

Han har vært sånn halvveis våken/trøtt på den tida så det er nesten for godt til å være sant at vi har klart dette! Noen ganger ligger han å sutrer litt, men vi hører at det er sånn trøtte-ynking så vi tar han *ikke* opp av senga. Det kan ta opp til 15 minutter med sutring, men vi lukker øra(!) og har latt han bruke opp de siste kreftene på å sovne. I "verste" fall gir vi han smokken. Så går det ikke lange tida før han slokner.

Jeg har trua på faste, gjentatte rutiner.

Feks har vi gjort det slik:

kl 18: mm

kl 20 mm + bading og MASSE kosing:) På med pysjen

kl 22 mm

Kl 23 mm + mme

= Natti natt frem til et sted mellom kl03-06

Skrevet

Har lagt han mens han var våken fra starten av. Han er nå 6 mnd, og det er problemfritt å legge han bortsett fra av og til når han er overtrøtt.

Skrevet

Min lille er fem uker, og vi legger han noen ganger når han er våken,ca ved 23tiden, men som oftest sovner han ved puppen. Dette er da det "siste" måltidet før natta og jeg prøver å gi han mest mulig slik at han kan sove lenge. Men han våkner annen hver time, slik han gjør på dagen, for å få mat. Håper på at det snart skal gå litt lenger mellom hvert måltid på natterstid...

Skrevet

Min gutt er 10 mnd og min erfaring er at ingen dager er like, ei heller netter/kvelder. Jeg trodde jeg hadde en super rutine på dette som jeg har hatt veldig lenge nå, men den gang ei :(

Følg magefølelsen din og ha en stor porsjon tålmodighet! Videre bør du være klar over at feks tenner, endring i dagsoving, utvikling generelt, drømmer etc er ting som antagelig vil påvirke legging og søvn for sønnen din. Bare så du ikke tror du feiler om ting går litt trått innimellom.

Skrevet

Har alltid lagt han mens han er våken! Ikke noe problem i det hele tatt!

Har hendt jeg har lagt han mens han har sove, men det er bare om vi har vært noe sted og han har sovna i bilen (i klær han kan sove i) eller om han har sovna på magen etter å ha fått pupp..

Skrevet

Det har gått av seg selv siden fødselen egentlig. Han får siste måltid i 20-21-22-tida i senga vår. (Ammer liggende) Spiser lenge, dupper på slutten av og til. Legger han over i egen seng etter rap - og han sovner innen 5 minutter. Vi er sikkert heldige, for vi har ikke måttet jobbe med det.

Skrevet

Forresten, han sover da i 5-8 timer, alt ettersom. Er 2 måneder.

Skrevet

har gjort det fra starten av med begge to. mine barn har begge sovet hele natta fra fødselen av. nå er lillegutt 2mnder, og sover fra 1930-0830 ca i strekk. er veldig heldig som har to sovebarn.

har til dags dato aldri hatt en våkenatt.. nydelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...