Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 åååååååååååhhhhhhh blir så irritert. Jeg la noen bokser med pumpet mm i fryser da dattren min var nyfødt. Nå er hun 7 mnd. Fant dem nederst i fryser idag..... Hadde helt glemt det. Må jeg kaste det. Det er jo ganske fett nyfødt melk. mmmmmmmmmååååååååå jeg :-(
mamma >to gull Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Er det ikke 2-3 mnd de kan ligge i fryseren da..Mener det..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 tror det er forskjell på om de ligger dypfryst (boks) eller kjøleskap fryst... men er ikke sikker.. har også hørt 3 mnd...
Jeinta78 Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Dette står på ammehjelpen sine sider: I fryseren er melken holdbar i 3-6 måneder. Denne lagringstiden er oppgitt som et intervall avhengig av hvor god kontroll man har med temperaturen. Dersom man har god kontroll med at lagringstemperaturen er riktig og at emballasjen er tett, kan maksimal lagringstid brukes. Er man derimot usikker, bør morsmelken lagres kortere. Melken vil uansett forandre smak etter frysing. Test selv, harsk melk vil nok ikke barnet ha. Jeg har gitt melk som har vært lagret i dypfryser i 6 mnder, men ikke lengre enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå