Gå til innhold

Hvor mye liv bør en kjenne ved ca uke 20...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var så heldig at jeg begynte å kjenne liv ved 15-16 uke.

Den siste uke i uke 19 har jeg kjent liv hver dag. Men nå er det roet seg totalt. Ikke kjent noen ting på nesten to døgn.

Hva er vanlig på denne tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør drikke noe kaldt legge deg på ryggen å dulte litt imagen... viss ikke du får kontakt bør du ringe å snakke med jm. Er ikke alle som kjenner liv så tidlig men siden du har kjent det tidligere bør du kjenne noe etter dette da... Lykke til=)

Skrevet

kommer litt an på det egentlig...de sover jo mesteparten v tiden, og kanskje babyen nå ligger ien stilling som gjør det vanskelig å kjenne babyen:) tror ikke jeg ville bekymret meg så mye...

Jeg er 23+3 og kjenner daglig, men de to siste dagee har jeg kjent betraktelig mindre enn dagene før.---

Skrevet

jeg kjenner liv hver dag nå, har gjort det i va 2 uker=)

men tror det varierer mye=)

Skrevet

Mine to har også sparket daglig siden ca uke 16. Det er ganske rolig nå 19+3. Tror for min del at det kanskje handler mest om at jeg ikke jobber, men har ferie. og at jeg plages en del med bekkenet, og ikke kan gå så mye heller.

Men har akkurat samme følelsen som du om at jeg blir bekymret når jeg ikke har kjent dem hele dagen. Må likevel fortelle at det er så vittig å kjenne spark overalt, både helt nederst i magen og helt øverst, og ut mot sidene oppe og nede. Rart. Så om jeg ikke allerede hadde visst det var to der, hadde jeg nok begynt å lure ;-)

Skrevet

Jeg kjente det også tidlig - plutselig tok det en pause - men nå er det full aktivitet igjen. Man MÅ ikke kjenne aktivitet hver dag før uke 25 (hvis jeg ikke husker helt feil? eller var det uke 23? Ikke før uke 20 hvertfall). Jeg vet ikke, men tror grunnen er at de sover mye og den sparker kanskje ikke så ofte eller mye og den kan sparke i en liten tid på dagen som du er opptatt med noe så du ikke har kjent det - eller mens du har sovet. Og at den kan sparke på steder der du ikke kjenner det - sparkene er jo ikke så kraftige så tidlig.

Skrevet

Jeg er i uke 18, og har faktisk kjent liv en stund, med bare samme stedet hver gang, og ikke så ofte. Sist gang kjente jeg regelmessig flere ganger til dagen fra uke 16, så jeg syntest det var litt merkelig, men fikk svaret på ultralyd: Morkaken ligger foran og dekker nesten hele den flaten jeg kan kjenne liv. Greitt å vite. Det er ikke noe sånt med deg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...