Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke kjent liv idag....

tør ikke ringe føden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk en halvliter ISKALDT vann

eller brus eller saft... Det gir alltid resultat hos meg.

Hvis ikke det hjelper så RINGER du med en gang!!!! Hvorfor tør du ikke?

Skrevet

Hvorfor tør du ikke ringe føden da? Om du er vant til å kjenne mye liv og pluttselig ikke kjenner noe over lengre tid, ville jeg nok ringt bare for å være sikker..... det er jo det tryggeste...eller!?

Skrevet

takk skal prøve..

sist jeg ringte pga blødning fikk jeg fingern.. følte jeg.. fikk bare svar, legg deg ned å slapp av...

Skrevet

Syntes du skal ringe føden jeg! De sier jo at man skal ringe hvis man merker endringer i bevegelsesmønsteret til babyen, noe du jo gjør. Det er jo derfor de er der, og jeg er helt sikker på at det er bedre for deg om du ringer. Er jo ikke noe ålreit for deg å være engstelig heller. Lykke til!

Skrevet

Drikk kald saft ja! Ligg deg på rygg og dytt litt borti magen! Ring hvis ikke det hjelper:)

Skrevet

Klart du må tørre å ringe føden. Tenk om du ikke ringer og det er noe galt! Drikk isvann og spis noe søtt først. Og ta å dytt rundt på magen din en stund. Legg deg ned og vent litt. Blir det ikke noe liv, så ring!

Skrevet

jeg er med på tanken din....jeg gruer meg hvis jeg må ringe føden...vil liksom ikke høre om det er noe dårlig nyhet så begynner jeg bare å grine...har hatt tlf i hånden et par ganger m,en slått det fra meg igjen...har heldigvis gått fint med meg.spis is...eller kaldt vannmed isbiter dunk i magen å se om det er reaksjon:)....hvis ikke kan du få mannen din eller noen andre til å ringe for deg...

lykke til...:)

Skrevet

Hvor langt var du på vei da?

Og hvor langt er du på vei nå?

Tidlig i svangerskapet kan de ikke gjøre så mye om du begynne å blø og er rett for å miste. Fikk det samme svaret da jeg ringte legen da jeg var 6 uker på vei og blødde, de kunne ikke råde meg til annet enn å legge meg ned å slappe av.. Det gikk greitt foresten.

Skrevet

nå har jeg drukket vann, masse..

la meg ned å dytta til magen..

kjente at hun flytta på seg en gang, en liten "flyttning" så ble det stille igjen...

det betyr vel at det er ok så...??

Skrevet

Hei!

Vær snill ring føden. Fortell hvordan du føler og har det. Ingen av oss har nok kompetanse til å si at du kan vente til i morgen etc.

Ring å snakk med dem, la de ta en avgjørelse om de vil ha deg inn for en ekstra kontroll.

Jeg var selv inne i uke 26/28, da jeg falt ned kjellertrappen. Falt ikke direkte på magen, men kjente lite liv etterpå.

alt var ok med den lille, men det var kjekt å få det sjekket. og jordmor sa at man skulle ikke gå med slike bekymringer uten å ta kontakt med dem. Det var viktig.

Vær snill å ring, og gi oss en tilbakemelding etterpå.

Lykke til

Skrevet

Det er din plikt som mor å ringe føden dersom du ikke kjenner liv.

Dersom du har blødninger de 12 første ukene får du ingen hjelp fra sykehuset for da er det INGENTING å gjøre. De neste ukene er det heller ikke sikkert du får hjelp for da er det ofte heller ikke så mye å gjøre.

Nå er du i 3 trimester og kjenner ikke liv. Nå er det masse man kan gjøre for ungen overlever på utsiden av magen din. Vi her inne er hverken lege, jordmor eller noe som helst, vi er synsere. alle her har skervet du skal ringe. Og så klart du skal ringe.

Skrevet

enig med alle her. RING!!! heller 100 ganger for mye enn 1 gang for lite. husk de har plikt til å hjelpe deg!!! lykke til:)))

Skrevet

Har du ringt? Hvordan går det, kjenner du mer liv nå eller hva??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...