Gå til innhold

Flere som har problemer med å sove pga liggestilling ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove særlig lenge i gangen, fordi det er så ubehagelig å ligge. Både pga at jeg kun kan ligge på sidene, og pga noe halsbrann. Jeg er idag 30+1.

Jeg prøver av og til å snu meg slik at jeg vrir ryggen litt, sånn at øvre del av ryggen ligger nesten rett, mens magen ligger fortsatt på sia. Det er ubehagelig i lengden, men får avlastet hofta og bekken en stund da. Jeg våkner jo også hver gang jeg bør snu meg. Blir ikke lange soveøkten på meg, må jo opp 3-4 ganger om natten på do også.

Dette ble litt klaging ;-)

Lurer også på om dere også synes dere ligger oppå babyen når du ligger på sida?? Magen blir avlang til meg, og jeg kjenner babyen under meg ned mot madrassen. Når den rører seg får jeg dårlig samvittighet, og snur meg automatisk mer på/mot ryggen. For jeg synes jeg presser babyen for mye, at det blir trangere for den......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe,off ikke lett dette her...sover ikke så veldig godt jeg hell.men i det siste er det gått ganmske fint:) har pute mellom bena...pute under magen og pute bak ryggen...prøv dette er mye behageligere....

å babyen kjenner du spenner liksom under deg,men går veldig fint:)

Skrevet

Jeg sliter med søvnen jeg også.. Nå er jeg i 37. uke da, så det er kanskje ikke så rart. kan ikke ligge på rygg fordi da sovner armene mine, og det prikker overalt. Kan ikke sove på magen lenger for det er vondt (sov på megen fram til uke 35). Kan ikke ligge på sidene for lenge av gangen, for da får jeg vondt i ryggen..

Så, ja.. Kan vel si at jeg sliter litt. Men du, så lenge det ikke er vondt for deg å ligge på sida, så er det ikke vondt for den lille der inne heller. Utrolig hvor godt beskyttet de ligger der inne!

Skrevet

Sover så og si ikke, pga bekkenplager. Veldig vondt, når jeg endelig sovner så våkner jeg og må på do... Men men... :0)

Skrevet

Legg rundt deg alt du vil av puter eller en stor myk dyne ekstra! Jeg har Freebag sacco/ammepute og to hodeputer ekstra i vår seng. Det er litt fullt, men det fungerer utmerket!

Eller hva med å sove "sittende"? (som i Queensize beds i amerikanske filmer..) Sittende vil dempe halsbrannen noe også.

Jeg har brukt Gaviscon mot sure oppstøt siden uke 15 i svangerskapet (er nå i uke 30 og kan ikke gå ut døra uten..) Finnes på flaske og som tyggetabletter. Smaker dritt, men hjelper godt.

Om du kjenner barnet når du ligger på siden gjør vel ikke - noe så lenge det ikke er vondt? Og å ligge på ryggen for lenge er ikke bra for deg heller.. Skjønner at du sover litt dårlig for tiden.

Lag deg et lite rede er mitt råd!

Skrevet

Jeg sover også dårlig om natta, er 36uker.

Mest pga kroppen er så "urolig" og å sove på ryggen kan jeg bare glemme for da blir jeg svimmel og kvalm.

Hjelper å sove sånn halvt på magen/siden med det ene benet godt trukket opp og en sammenpakka dyne ved hofta/magen...

Skrevet

babyen har det ikke vondt inni magen din selv om den beveger seg å sparker. jeg tror at grunnen til det er at den legger seg i en annen stilling for å få bedre plass..

prøv å spis deg noen mandler når du får halsbrann.. jeg var plaget med halsbrann å sure oppstøt fra jeg var 4,5mnd på vei å helt til for 2 uker siden (nå 7mnd +1uke) for da fikk jeg et utrolig bra råd fra di andre her inne at jeg skulle spise mandler, å det hjelper fantastisk gått. å det hjelper med en gang. jeg spiser noen mandler for dag å siden jeg begynte med det, har jeg ikke hatt halsbrann i det hele tatt:)

ønsker deg lykke til:):):)

Skrevet

Skjønner godt hva du mener - jeg føler også at jeg "ligger" på babyen når jeg ligger på siden, og bøyer ryggen litt tilbake fordi den sparker. Men ikke verdens beste sovestilling det da....

Sovestilling blir vel verre og verre jo nærmere fødsel man kommer vil jeg tro...

Jeg har også slitt med halsbrann - var verst i uke 30 og 31 - er nå i uke 32 og har fulgt noen av rådene til Bim'erne her - lovehearts og melk, og halsbrannen har så og si forsvunnet!! Halsbrannen hos meg var helt forferdelig - gjorde skikkelig vondt og følte at ingenting hjalp, men som sagt - melk og lovehearts gjorde susen for meg:)

Jeg gikk veldig mye på do en stund, men nå holder det mye lengre synes jeg:) Har hørt at do-gåingen er en slags forberedelse til første tiden med babyen - da den gjerne vil våkne en god del i løpet av natten....men vet ikke om det stemmer :) Er førstegangsfødende. Jeg har soverom i 2 etasje og toalett i 1 etasje i andre enden av huset, så får iallfall litt mosjon samtidig;) Heldigvis er ikke bekkenet mitt vondt så vondt når jeg går - da hadde trapper opp og ned ikke akkurat vært en positiv opplevelse.

Hold ut - vi nærmer oss termin :) Bare 2 mnd igjen sånn ca:)

Skrevet

Jeg ligger i noe som ligner veldig på stabilt sideleie for tia.Får endel vondt i hoftene av det, men klarer overhodet ikke å ligge på rygg. Blir svimmel og kvalm etter få minutter. har 24 dager igjen til termin. De siste 14 dagene har vi hatt det VARMT her i nord og teppet blir brukt til pute mellom knærne for å avlaste bekkenet. En flik av teppet legges inn under magen som støtte og en flik legges over meg. Har også en sånn pute til kjøkkenstolene (av den tykke litt faste varianten) som jeg pleier å ha mellom beina.

Nå gleder jeg meg bare til fødselen. Sitter ute hele dagen å koser meg i varmen. Plages heldigvis ikke av den, siden vi har litt vind også. Er blitt brun og fin.

Sliter også litt med å måtte opp på do om natta. Tungt å snu seg i senga, og tungt å komme sæ ut av senga. Do nede i 1 etasjen og soverom i 2 etasje. 3-4 turer i løpet av natta tilsier jo lite søvn. tar lang tid å sovne igjen etterpå. I tilleggg sliter jeg med tett nese nattestid. Noe som fører til skrekkelig tørr munn/hals i tillegg til sikling. ÆSJ!!!

Oi, ble langt dete her gitt.

Hilsen

Skrevet

Er 32 + 5 og denne uka har jeg måttet forandre sovestilling igjen!!!

Ligger som prinsessen på erten med puter og dyner stappet rundt meg på alle bauger og kanter. Vil tro det ser ganske komisk ut.

Grunnen er at jeg har fått noe vanvittig "stikking" rundt et ribbein på høyre side. Det gjør så vondt at da jeg "satte meg fast" i en stilling her en natt jeg verken kom meg inn eller ut av felte jeg jaggu en liten tåre.

Sambo rimelig fortvilet da jeg hikstet:

"dra meg opp, ikke dra meg opp, dra meg opp, ikke dra meg opp..." osv.

Ikke lett! Håper at det vil letne litt når hodet fester seg. Hjelper litt å "løfte magen" med meg når legger meg og snur meg.

Nye situasjoner tas imot og møtes med undring:o)

Skrevet

JA! Har det også sånn; begynte å slite skikkelig med søvnen for to uker siden (uke 30), pga finner ingen god liggestilling og føler at magen og babyen "faller ned" når jeg ligger på siden. I tilegg kjennes det ofte ut som om jeg har maur inne i kroppen - det kryr og kravler i bein og armer. Og halsbrann - fy f.. jeg spiser Novalucid, to om dagen. Det blir bare værre og værre. Jeg håper det forsvinnner etter fødsel og ikke vedvarer.. Og jeg har ivertfall ÅTTE UKER igjen.

Skrevet

sove... hva er det.? er i uke 34+5 og sover vel minimalt..halsbrann, vond liggestilling etc... Men dagene går..teller ned hele tiden:-) snart ferdig nå:-)

Skrevet

et lite tips... ikke snu deg rundt på ryggen, kom deg opp på kne og legg deg ned på den andre siden

-høres merkelig enkelt ut men det er vanskelig å huske når du ligger der og "sover".. og jeg lover at der gjør mye mindre vondt...

Skrevet

å ligge på venstre side hjelper faktisk en del mot halsbrann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...