Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 MÅ man smøre babyen med solkrem? jeg gjør ikke det.... han ligger jo bare i skyggen... og litt brunfarge er jo bare pent :-) han er 3 mnd.
jordbærsjokolade Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Nå har det ikke vært noe sol å snakke om siden datteren min ble født, så har ikke måttet tenke over det helt ennå Men jeg syntes å huske at jeg har lest/hørt at de ikke skal bruke solkrem når de er så små jeg da? Pga farlige stoffer i solkremen?
Divinity Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Jeg har en liten på 2mnd og hun har enda ikke hatt solkrem på huden. Jeg satser heller på å holde henne i skyggen, og ta på henne tynne klær. Dette er vel fordi jeg føler det er bedre for huden hennes å holde den unna solen fremfor solkremmen som jeg ikke vet hva inneholder. Men, blir det veldig varmt, og dermed vanskelig å skjerme henne med klær og skygge kommer jeg til å ta på henne solkrem ja..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 jeg mener og huske at jeg leste en plass at du skulle ikke smøre barnene med solkrem før de var ett år på grunn av de stoffene som er i solkremen.
rødhette* Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Da bør du ha på klær som dekker kroppen, for de kan bli solbrente i skyggen også. Det siste jeg hørte var at man bør helst unngå solkrem før de er 3 mnd, men etter det er det ingen fare.
Yo&La+spire Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Jenta mi er snart 4 mnd og vi har ikke brukt solkrem. Hun bruker bare korterma body når det er skikkelig varmt, men vi holder henne i skyggen. Hun får jo litt sol på seg av og til.....har aldri blitt solbrent. Hun er halvt sør-amerikansk da, men ikke sååå mørk i huden heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå