Gå til innhold

Permisjonstart og fødeklar...!?!?


Medusa80

Anbefalte innlegg

* smiler* De fleste i juliklubben har jo vært igjennom denne dagen. Det er bare vi som er litt treige, siden termin er 29 juli. Men i dag, dere... I dag er det vår tur!! 21 dager igjen til termin. Hvor har tiden blitt av???? Og selvom jeg er veldig klar for at baby'en skal komme, så er det jammen i meg litt skummelt og...En ting er å ha den lille inne i magen, men når den kommer ut så er det liksom plutselig JEG som skal ha ansvaret for en liten, sprellende, gråtende baby... det er både vidunderlig og litt skummelt som sagt å tenke på! Akkurat fødeklar-ordet gjør meg i grunnen litt vemodig også. For selvom det skal bli deilig å "få tilbake" kroppen sin igjen, tenk om dette er første og eneste gang jeg er gravid... Da er dette de siste dagene med spark og sprell fra den lille der inne, med forventningen frem mot fødsel og gleden over å vente på det største mirakelet i verden!

 

Bare noen tanker denne "merkedagen"! Lykke til alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Ja, der sier du noe! Går i grunnen gjennom de samme tankene selv. Rart å "plutselig" være fødeklar og vite at nå kan egentlig babyen komme når som helst! Kjenner at jeg svært gjerne vil "ha tilbake" kroppen min, men samtidig er det litt tryggere på en måte, at babyen er i magen enn utenfor;) Veksler mellom å være så godt som klar for og ikke klar for fødsel hver dag;) Hehe... Er litt skummelt dette her...

 

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!

Har første permisjonsdag i dag (termin 30.juli), og har gledet meg til denne dagen lenge! Men samtidig begynner virkeligheten å gå opp for meg nå - snart endrer hverdagen seg fullstendig, det blir en ny sjef i huset! Jeg gleder meg kjempe til å møte ham, men samtidig er det veldig skummelt dette her.. Er førstegangs og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med den lille bylten som snart er her!

Jeg håper jo han holder seg i magen et par uker til jeg da. Ble litt beroliget over det som stor under uke 38; at hvis mor ikke føler seg klar for fødselen så skjer det sannsynligvis ikke ennå heller. Får bare håpe det har endret seg om et par uker, når vi har fått litt mer utstyr på plass, og jeg har fått jobben og "den gamle hverdagen" litt på avstand..

Er jo så koselig å gå gravid også, sålenge jeg har hatt så få plager som jeg har hatt. Føler meg veldig heldig!

 

Lykke til i like måte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at andre tenker og føler mye av det samme som en selv:) Jeg har termin 29. juli, også førstegangs, og jeg er fryktelig spent og forventningsfull!! Vi har gudskjelov alt av utstyr på plass nå (etter litt mas fra meg:), og denne siste tida prøver vi å bruke på litt kos, som f eks å gå ut og spise. Jeg svinger også mellom å føle meg veldig klar for at ungen skal komme, samtidig som alt er overveldende og kjempeskummelt, og det blir jo litt trist å tenke på at en ikke skal kjenne spark og dytt inni der lenger.. Men igjen, tanken på at det snart er et lite vesen som kommer, MITT eget lille barn; for en lykke!!

Jeg føler meg så heldig. Jeg kan få barn, og jeg har en samboer som er bare helt fantastisk og som har stilt opp og støttet meg gjennom hele denne tida, og som gleder seg minst like mye som jeg gjør til det store som skal skje.

Lykke til alle andre i samme, fødeklare båt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...