Gjest Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Roma eller Paris? Hvordan gikk dere frem? Hvordan ble det med pass o.l på hjemreisen (måtte dere ordne nytt pass på forhånd) ?
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Ja, men ikke i Roma eller Paris. Vi bestilte gifting hos lokale myndigheter, og sendte papirer til folkeregisteret i etterkant. Men det behøver du ikke om du gifter deg hos en norsk myndighet som f.eks ambassade. Hadde ikke noe behov for nytt pass, det har da heller ingenting med gifting å gjøre, men med evt navnebytte.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Ja i NY. Sendte bare mail ned til sjømanskirken.Fikk tid og kl slett. Ordnet norske vigselspapirer og hadde med ned.I USA måtte vi også han marridge licens og money order.....ordnet det da vi annkom NY. Samtale med prest dagen før vielsen. Fikk med oss amrikanske Licens hjem,og presten sendte til folkeregisteret her hjemme.Fikk papirene etter en uke. Byttet ikke navn jeg da....men du må ikke ordne pass på forhånd.
Fire småtroll Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Vi ringte bare ambassaden vi ville gifte oss på og bestilte tid. Ordnet med papirarbeidet som må ordnes med myndighetene her så de ble sendt ned til ambassaden i god tid.. Måtte ikke ordne pass på forhånd, men fikk et stempel i passet om at jeg hadde byttet navn pga giftemål da jeg kom hjem.
rødhette* Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Så lenge du har samme navn på billettene og passet, så er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå