Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå 3 dager over, hatt kynnere i 3 dager også, kommer med alt fra 5 til 15 minutts mellomrom, men er ikke vonde....

sist fødsel startet med at vannet gikk å da kom riene med en gang, så var ikke i tvil.... når vet man at kynnerne er rier?

hvordan går det med dere andre på overtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei, 1 hel uke på overtid i dag og er såååååå LEI...

Murringer og kynnere har jeg hatt i flere uker, men det skjer jo ikke noe mer, GRR.

Jeg har gjort det jeg kan, bringebærbladtabletter, gått og gått, vansket leilighet, sex +++, men denne lille frøkna kommer nok ikke før hun føler for det selv nei :(

Æsj, kommer til å bli GAL om jeg må gå en uke til.

Skal på kontroll på ullevål i morgen, regner ikke med det skjer noe spennende der, men er litt spent på når jeg får time til evnt igangsetting -noe jeg heller ikke vil =I

ååå, kan du ikke bare komme da lille frøken???!!

Skrevet

hei...er 9dager på overtid idag:(er møkkalei!!!skal på overtidskontroll imorgen er spent på hva de gjør med meg,orker ikke mere,får ikke sove om nettene:(

Skrevet

Jeg er ti dager over i dag..sukk.

HAdde masse kynnere i går kveld, men i løpet av natten blir alt heeeelt rolig. RInger jordmor igjen i morgen. Da skal hun få sjekke modning og eventuelt tøye litt vær så snill.

Har uansett overtidstime på sykehuset 12.juli..sukk... Jeg vil ha babyen min NÅ

Skrevet

hva gjøres på overtidskontrollene?

Skrevet

Hei jenter! Jeg er medlem av denne klubben her nå. Hadde termin igår og da gikk jeg opp til utsiktstoppen på kolsåstoppen (for de som vet hvor det er). Men hun vil være der inne.

Skrevet

Jeg påberoper meg æresmedlemsskap i Overtidsklubben. 17 dager!!!! Hvis de ikke setter meg igang i morgen, vet jeg ikke hva jeg gjør. Begynner å gå utover psyken min nå. Det skal jeg fortelle dem! De bare babler om at så lenge alt er bra med meg og fosteret, er det beste at det kommer igang av seg selv. I tillegg tar de hensyn til at mensterminen min er fem dager senere enn UL termin, og at saken hadde stilt seg annerledes hvis mensterminen hadde vært før UL termin.

Kryss fingrene for at de setter meg igang i morgen!

Skrevet

så sprekt av deg, bor ikke så langt unna kolsåstoppen:)

jeg var ute å klippet gresset i hagen i går, men skjedde ikke no mer av den grunn...

Skrevet

til Sorbitz: 17 dager over ??? er ikke det vanlig å gjøre noe etter 14? eller er jeg helt på bærtur nå?

Skrevet

Men kjære Sorbitz, hva med størrelsen på babyen? Kan de si noe om det? 17 dager er litt drøyt. Skjønner ikke at de ikke har prøvd å sette deg igang tidligere.

Men jeg skal ihvertfall slutte å syte som "bare" er 10 dager over..

Håper virkelig for din del at de tar seg sammen og setter deg igang i morgen!!!

Skrevet

uff får virkelig håpe de gjør noe med deg imorgen SORBITZ!! jeg lurer sånn på hva som skjer med meg imorgen,er bare ti dager over,så kan tenke meg hvor lei du er,er ei tikkende bombe for tiden...hehe..:)lykke til ivertfall!!

Skrevet

Jeg er 4 dager på overtid. Har gått tur i dag,men det skjer ikke stort. Håper at jeg slipper å gå ut hele neste uke. Skal til vurdering den 13. (fredag den 13.... *buhuuu*)

Skrevet

kjem snart no snuppo;) har jo bedd for deg!! hihi

Skrevet

va te juligutten den øve ja;)

Skrevet

Jeg er ikke medlem av denne klubben enda men vil gi alle ett meget godt råd fra egne erfaringer.

Bestill time imorgen til modningsakkupunktur. Jeg er meget skeptisk til slikt selv men jeg lover at det virket umiddelbart på meg og også flere jeg kjenner som har gjort dette. Lurt å sette seg opp 2 - 3 ganger og ett par uker før termin. Sjansen for overtid er da minimal. Lykke til alle sammen

Skrevet

Har fått modningsakupunktur både torsdag og lørdag (dvs på 1. og 2. overtidstime). Har blitt litt mer moden.

Har fått UL på begge overtidstimene, og estimert vekt ligger mellom 3000 og 3700 gram. De har målt strømningen gjennom navlestrengen, den er fin. Og i tillegg tas CTG.

De bad meg være oppmerksom på bevegelsene til fosteret. Faren er at når man har kommet så langt på overtid, kan fosteret bæsje i fostervannet, noe som er kritisk mht tilførsel av oksygen. Dette skal jeg si til dem i morgen, for jeg begynner å bli deppa av å gå slik å vente. Jeg er redd for at noe skal gå galt. Norske retningslinjer sier at alle gravide skal settes igang senest tre uker over termin. Det er leeenge!

Som sagt skal jeg og sambo be på være knær om å bli satt igang i morgen.

Og til dere som bor nært Kolsåstoppen: det gjør jeg også... Ikke for å skremme, altså, men Bærum er kjent for å drøye det lengst mulig med igangsetting. Alt skal være mest mulig naturlig, sier de.

Takker for omtanke!

Skrevet

ja, skal også føde på bærum, har også hørt at bærum er vel det sykehuset som drøyer igansetting lengst...

men di bør jo ta dine bekymringer på allvor... går jeg like lenge over kommer jeg til å bli sånn hysterisk gravid å lage den scenen sikkert.. hehehe...

hold oss oppdatert:)

Skrevet

Jeg, stakkars meg, er fremdeles gravid og dag er det en uke siden terminen. Fyfaen, nå begynner jeg å bli deppa. På en måte så er det bra at jeg venter litt med å føde så lenge sønnen min har vannkopper og er i den smittefarlige perioden. I dag var det fjerde dagen med vannkopper. Noen blemmer har tørka inn, men han har jo mange blemmer og nupper her og der på kroppen. Så hadde jeg f.eks. født i går, kunne ikke han besøkt meg på barselavdelingen dagen etter. Men det er ikke moro å gå dag etter dag over terminen igjen. På fredag 13. har jeg overtidsvurderingstime på sykehuset, den dagen skal vel komme før noe skjer. Jeg spiser bringebærbladkapsler, men det ser ikke ut til å hjelp. Så jeg er bare håpløs når det gjelder å få til å få igang fødsel til rett tid! Pissregn har vi her på Østlandet nå, og det skal vare i mange dager fremover, hadde det enda vært fint vær og fint å være ute. Men nå blir det å sitte inne å deppe og kjede livet av seg i møkkaværet hele den kommende uka.

Skrevet

Jeg er 6 dager over termin i dag. Skal vel egentlig ikke klage, men nå begynner jeg å bli seriøst lei hele graviditeten. Har endel kynnere nå, men tydeligvis ikke nok som skal til for at det skal bli noen fødsel ut av det. Har spist bringebærkapsler i 4 uker nå og har måtte begynne på boks nr.2. Har sex, men det ser ikke ut til at det skal funke. Er aktiv og leker mye med 3,5 åringen, men ingen baby som vil ut. Så da er det vel bare å smøre på et tykt på med tålmodighet..............og vente. Men vil heller vente på at noe skal skje av seg selv enn å bli igangsatt.

Skrevet

Jeg hadde termin igår... Nå har jeg bestilt to behandlinger md modningsakupunktur denne uka, pluss at jeg prøver de andre kjerringrådene. Håper virkelig det ikke går så lang tid!!

Skrevet

Jeg hadde også termin i går. Var sikker på at jeg kom til å føde før termin pga. mye kynnere, masrier etc, men den gang ei.

Har nettopp hatt min femte time med modningsakupunktur uten at det har ført til så mye.

Har ikke så mye å klage over foreløpig, da, med bare én dag over, men må innrømme at jeg er veldig utålmodig.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

jeg....

9 dager i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...