Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Kan man ta med alt man vil på flyet av mat til den lille? Grøtpulver, mme pulver? Tenkte å få vann på flyet siden vi reiser på kveldstid når hun skal sove... Noen som har erfaring med flyreise og mat?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 ja baby mat er liksom untaket men du kan liksom risikere å måtte spise på det..he he nå vet jeg ikke hvor langt du skal men jeg så en gan noen som hadde med oppvarma middagsglass på en liten tykk termos.. går jo an å gi middag på kvelden bare den ene gangen da.. tror det kan være vanskelig å få varma opp flaska på innenlands fly i hvertfall.
Fikk maibaby06 Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 du må ha med alt barnet skal spise på turen. Jeg har hatt med grøtpulver, vann, babyjuice, middagsglass, fruktpure, skiver, og leverpostei-bokser til reisebruk. Leverposteiboksene la jeg i den posen man må legge beholdere med væske i, gikk helt greit, både i norge, england og usa. I norge måtte jeg en gang smake på vannet på tåteflaska eller helle det ut, aldri måttet smake i england (heathrow), eller i usa. Argumentet var at "det kan du jo kjøpe nytt på innsiden". Smakte på vannet...gutten ville ikke akkurat da:-) Betjeningen på flyet er som regel veldig hjelpsomme. Får alltid varmt vann til grøten, og de varmer middagsglass i vannbad, så de kan sikkert varme flaske også. Probl med innenlandsfly er vel at det ofte er så korte turer at de ikke har tid til å varme flaska. Du får i allefall varmt vann av dem.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Dette står på siden til Oslo Lufthavn: Jeg reiser med små barn og må ha med melk til de på flyreisen. Tåteflasken rommer mer enn 100 ml. Må jeg putte melk på mindre beholdere? Nei, barnemat (morsmelk / -erstatning, mat på glass o.l.) er unntatt fra reglene og kan tas med i håndbagasjen. Du må imidlertid være forberedt på å bli bedt om å smake på maten e.l. Vanlig melk, saft / vann er unntatt fra reglene dersom man har med seg barn under 2 år. Væskebeholderne må imidlertid tas ut av håndbagasjen og sendes gjennom røntgenmaskinen. Som med annen barnemat må man være forberedt på å bli bedt om å smake på maten e.l. - Jeg blir ikke så klok på hvordan man best man ta med mme når man ikke skal blande det før man skal bruke det.
OktoberTussi Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jeg har tatt med mme-pulver i en liten boks. Evt så kan man også ta med ferdigblandete mme-bokser, det gjør det enda enklere. Jeg har også tatt grøtpulver i en boks, og blandet ut på flyet. Veldig greit at flyvertinnene hjelper til med varmt vann.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Da vi var i syden med Mina, så gjorde jeg det sånn hadde ferdig kokt vann på en termos og mme pulver i en boks.. Så kjøpte jeg vann på fly som jeg brukte å lage melka passe temperatur.. Null problem:)
rødhette* Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Jeg reiste i juni med lillegutt, og jeg hadde målt opp ferdig vann på tåteflaskene hjemme, og hadde med nan på en beholder. De varmet opp vannet for meg på flyet, så hadde jeg i nan og rista godt. Så kunne lillegutt spise. Enkelt og greit. De varmer opp på innenlandsfly også, det var innenlands vi reiste. Ellers kan du jo prøve å se om du rekker å gi mat rett før dere skal fly, så kanskje du slipper å gi mat på flyet.
*1D* Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Vi var nettopp på Mallorca og vi hadde med: -vann i tåteflasker som var oppmålt til måltider med kopp med pulver ved siden av, -vanlige flasker med vann i (ikke meninga det da, men ble ikke fratatt oss!) -middagsglass, -glass med fruktpurè, -ferdigblandet nan i bokser, -noen korngreiebokser kjøpt på Mallorca og en hel del annet:) Hadde ingen problemer med å ta med noe som helst vi...... Det eneste var at jeg glemte å legge ene solfaktor flasken i kofferten og da ble den fratatt meg på flyplassen her i Norge. På Mallorca var det bare å slenge sekken på båndet med alt oppi:) Men nå kan de være endels trengere i andre land da:) Innen EU så er det bare lov å transportere 300 ml væske i håndbagsjen for voksne...
hårsår Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Jeg gjorde det veldig enkelt akkurat under flyturen, og hadde med med mat på glass. Ikke noe styr eller pes, og var ikke avhengig av andres hjelp. Glassene gikk fint gjennom kontrollen. Måtte bare vise posen med mat, og at jeg hadde en baby som skulle spise maten =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå