Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta min er 15 dager og henger i puppene mine hele tiden.det går en time og hun er liksom sulten igjen,men sovner ganske fort der igjen,men våkner fort og suger hendene sine og vil ha pupp..skriker mye hvis ikke får pupp.noen andre med samme,noen råd.når finner hun egne rutiner.erfaringer please.skal jeg gir så mye hun vil?ønsker mange svar og råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du nok melk?

kanskje du ikkke har nok næring i melka di?

Skrevet

jenta mi var også slik... selv om hun fikk nok melk.. Kom fram til at hun hadde stort suge behov, så jeg ga hun en smokk, å da var alt bra :) en stund iallefall !

men har du vert på HS å veid henne? for å se om hun legger på seg nok?

Skrevet

Må ogsa innrømme at begge mine har fått smokk tidlig. Passet bare på at de hadde fått i seg nok næring. En smokk skal jo ikke erstatte mat;o)

Skrevet

Hei mimmi

Sånn er det innimellom. Det er babyen som øker produksjonen i brystene dine. Hun vil ha mer...og da er det tilbud og etterspørsel som gjelder. Jeg hadde gitt henne melk så ofte hun vil ha det (jaaaa...jeg vet det er slitsomt og ikke morsomt å ha puppen ute døgnet rundt ). Så stabiliserer det seg i løpet av dagen eller morgendagen. Det er ingen vits i å spare på melken! Det du ev. kan gjøre for å sette i gang melkeproduksjonen, er å prøve å få pumpet ut absolutt alt som er igjen av melk, rett etter hun har sugd seg ferdig. Da vil du automatisk produsere mer til neste gang. (Det du ev. har pumpet ut, kan du jo putte i fryseren...)

Det kan jo også hende at sugebehovet er stort, så jeg hadde gjort som andre har foreslått. Gi henne en smokk for å se om hun er fornøyd med det.

Lykke til!

Skrevet

Hvis hun bare er 15 dager, så er dette faktisk heeeelt normalt!

Magesekken hennes er på størrelse med en valnøtt, og hun hiolder sikkert fortsatt på å trene seg opp til å bli en mer effektiv suger. Så små barn har faktisk som regel behov for å spise utrolig ofte, og da stimuleres også melkeproduksjonen din optimalt. Etterhvert klarer hun å ta mer i ett måltid, og da vil det gå lenger mellom ammingene.

Hvis hun sovner veldig raskt ved puppen, så kan du forresten prøve å holde henne våken litt mer, ved å massere henne inni hendene, under forsålene og i kinnene. Da stimuleres sugerefleksen, og hun klarer kanskje å få i seg litt mer før hun sovner. Et annet tips er å gi henne det hun vil fra det ene brystet, skifte bleie slik at hun kvikner litt til, og så tilby henne det andre brystet. Da kan det hende at du får en litt lengre pause til neste gang.

Ellers er det beste rådet egentlig bare å gi henne alt hun vil ha, og godta at det er litt slitsomt i begynnelsen. Etter noen uker begynner det å gå seg til, det er faktisk helt sant!

Dessverre blir vi fortsatt forledet til å tro at det skal gå 3-4 timer mellom måltidene, men det er veldig få nyfødte som klarer seg på et sligt regime.

Skrevet

om hun bare er 15 dager gammel så er det jo gasnke normalt.

Men om det er slik at hun sovner mellom hver gang hun legges inntil puppen, så er det jo ikke sikkert at hun blir riktig mett.

Da kan du prøve å kose og lage lyder i noen min før du legger henne til puppen, så hun får sjansen til å merke at hun er sulten.

Det er ikke farlig å la det jo 2 timer mellom hver gang og da vil hun kanskje spise mer hver gang og tømme brystet/brysta dine..

Prøv deg litt fram, det er ikke farlig med litt suttring og skrik.

som regel så faller det på plass en rutine snart.

men det blir veldig tungt for deg om du skal ut med puppen hver time

:)

Skrevet

Det er helt normalt.

Barnet suger mye for å øke melken. De har slike økninger innomellom. Hvis det ikke avtar etter hvert må du få sjekket om du har nok melk.

Skrevet

fødselvekten var 3810 og etter 2 uker 3970 så hun får nok mat iallefall.smukk tar hun også.takk for svarene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...