Gå til innhold

Ulykkelig barn.. og mor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snart 7 uker gammel gutt, i tillegg til en 4 åring fra før. Alt har vært greit og fint, Erik (7 uker) har vært litt plaget av vondt i magen, men fotsone, ammete og bevissthet over hva jeg spiser har hjulpet godt. Men han virker så ulykkelig! I perioder er han så rolig og fin, virker fornøyd og glad, så snur det og han blir så lei seg, gråter, trykker og stønner, promper, styrer og herjer, og jeg føler meg som en elendig mor!! Skjønner at det kan være magen, men det er så vanskelig å forstå hva det er som er galt, og alt jeg tenker er at jeg gjør noe galt. Må innrømme at jeg føler meg nok en del nedtrykt etter denne fødselen, og i og med at Erik kan være litt "slitsom", blir man jo ekstra sliten og lei seg for det. Har en super mann som hjelper det han kan, men følelsen av å være den verste mor på jord er her hele tiden.

Hører fra andre om deres barn som sover i maaange timer, er rolig og bare spiser og sover og pludrer og alt er fryd og gammen.. Kjenner meg jo ikke igjen, selv om skjønne Erik naturligvis kan være rolig og fin, han også. Phu, dette ble rotete og langt, men er det noen der ute som har det som meg? Vet at ting blir bedre, men når..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror noen barn bare er sånn.. Har 4 barn. Og har hatt både "snille/rolige" barn og urolige barn. Var et fælt slit med det barnet som skrek og var urolig.Men trøsta er at tida går så fort,snart tenker du at:"oj,tenk at eg klarte meg gjennom dette!" Stå på og vit at det går over... Lykke til..

Skrevet

Jeg hadde det også slik i begynnelsen. Var førstegangsmor og kom som et sjokk på meg at ungen skrek og hylte uavbrutt. Fikk lite søvn og jeg VISSTE jeg var en ELEDIG mor.

Men så plutselig etter ca 6 til 8 uker ble ting bedre. Nå er han 5 mnd og han får så mye skryt for å være så kvikk og våken, tidlig ute med å kunne ting og tang, han ler høylyt når han ser meg. Nå VET jeg at jeg er den BESTE mor han kan ha!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg forstår så godt at du er sliten! Ikke gi opp. Jeg har en vilter sønn på 4mnd. Han skrek HØYT da han ble født og har gjort det siden hehe! han vrir seg i sinne, er urolig og utilpass ofte. Viser med hele seg hvordan han har det!! Da han var nyfødt og frem til 3mnd skrek han bare hele tiden(ikke kolikk) Nå er det mer sutring og skriking iblandt.

Heldigvis har jeg begynt å forstå han mer nå, hva han vil. Men er frustrerende å ikke vite hva det er. Somregel roer han seg når han får oppmerksomhet:) Ikke bare bare med disse små, men ikke tenk at du er dårlig mor! Det ordner seg skal du se! Jeg er glad gutten min kan si ifra om ting, det viser at han vil komme seg frem i verden senere i livet også;O)

Skrevet

Jeg hadde det litt på samme måten de første 6 ukene. Syntes det var som om jeg fikk en liten såret hundevalp med meg hjem, som ikke hadde det godt. Jeg følte meg som en dårlig mor når jeg ikke kunne trylle bort magevondt samme hva jeg gjorde. Jeg syntes det snudde etter 6 uker da hun begynte å smile til meg. Da følte jeg at hun likte meg, og at hun hadde det bra selv om livet kan være tøft for en liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...