Gjest Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Våknet kl:06.00 den 2juli, hadde da fryktelig vondt i magen,var på do. diare. gikk i dusjen for jeg skulle på jm kontroll 9.30. var så vidt jeg kom meg utav dusjen. kledde på meg, tok inn klærne fra snora ute og la sammen, gav kopplamma melk og bare syslet rundt omkring i huset. gikk inn til gubben og sa at hvis gutten ikke kommer idag kommer han aldri. hadde gått 1uke med 6cm åpning og st.olavs ventet meg inn innen en uke i fødsel. alle jentene sov godt når jeg dro til fergen 8.15. handlet inn bleier og våtservietter og dro til jm, klarte ikke å gå mere, kanpt nok kjøre. jm kikket på meg og sa at nå ser det ut til at du nærmer deg faretruende fort, hun sjekket meg, mykt og tøyelig i alle retninger, strippet meg med det samme og ville ikke at jeg skulle reise derfra, vente og se det an noen timer. men jeg valgte å dra, kom ut i bilen, da begynte det å hagle inn korte rier. dro til fergen, da var klokken 11.00, betalte og gikk på do. hurra tegningsblødning, ringte jm og sa at nå kom jeg i retur. ringte gubben og sa ifra at han måtte komme til fergeleiet for vi måtte snu der igjen.hehe. mamma hadde våknet med uggen magefølelse og hadde dradd til oss så vi slapp å ringe henne for pass av jentene. kom til jm og hun sjekket åpning 7cm på knapt 2timer. jeg har vært hurtigfødende på 3timer max før. hun ordnet sekken sin og inn i ambulansen. kom til st.olavs 14.00.riene var likedan, 2min i mellom. fikk enda en venflon der, pga blødning i 2005 etter fødsel. da hadde jeg en i hver hånd etter at sykepleieren i ambulansen satte inn en. følte med handicappet. jm vi ble møtt av var koslig, men hun som kom etterpå var enda kosligere. fikk akupunktur for å få fart på riene og få ungen lengre ned i bekkenet, de økte riene men ungen ville ikke ned. 18.30 bestemte de seg for å ta hull på vannblemma i fostersekken. det økte riene men bare noen dråper vann kom, og det som kom var litt misfarget så hun monterte elektrode på hodet til bebien. alt var ok hele tiden, riene økte i styrke og nå hadde ikke prinsen vår noe valg, for ut skulle han sa jm.hehe. vi holdt det gode humøret oppe hele tiden og jm skrøt av oss, hun hadde vært jm i 5år men makan til ett par som oss hadde hun ikke opplevd.så rolig og avbalansert som vi var sjelden. men så satte jeg meg opp på sengekanten og så kikket jeg på gubben og sier, nå romstrerer han fælt og så begynte det å renne fostervann. splæsh sa det.hehe. jm hoppet nesten i taket og fikk lagt noe under, jeg gikk i dusjen og spylte av føttene mine. da var klokken ca.19.30. riene økte på med 30sek imellom, men gutten ville ikke ned han. han hadde begynt å snurre 90` graderen på 7cm for han kom ikke ned å fikk presse opp mormunnen. jm kløp ut å snakket med vakthavende jm som sa sett drypp og få han ut. da var klokken blitt 20.30. for å hjelpe dytte han innenfra sa ho. ømøm sa jeg, dette blir tøft var det siste seg tenkte, nå går det fort og så husker jeg ikke mye før jeg begynte å konsentrere meg med pustingen til jeg sa nå kommer han, og så ble det 3pressrier og han kom til med ett hyl 20.49. så det gikk veldig fort når det braste ivei. 19min en stor rie sa jeg. fikk han på magen og jeg kikket på han og sa at dette blir rart, 3jenter og nå gutt. pappan fikk han i fanget sitt, jeg ble sjekket, ingen rifter og så ble jeg dårlig. en cyste sprakk igjen, og de pøste på med drypp, sprøyter og tabletter for å få bukt med en evt blødning. bra de gjorde det for alt blod koaglet som rant utav meg idusjen vitnet om den blødningen det kunne ha blitt. sovnet jeg etter dusjen. våknet 24.00 av at nattvakta kom inn og sa at nå kunne vi gjøre oss klar, for vi skulle til barsel hotellet. alt var bare perfekt og jeg valgte å dra hjem på ettermiddagen dagen etter. bedre å gå inn i rutinen med 4små med engang enn å utsette det. så nå går dagene i ett hos oss. koser oss og lillegutt får mye oppmerksomhet.litt bortskjemt av alle hønsene her i huset. så lykke til alle dere som skal føde i nærmeste fremtid, prøvere etc etc.masse lykke overføres. det største i verden er å få et barn, uansett hvor mange en har fra før. prinsen kom 3dager før termin, men sa han var ca 10dager på overtid. 4080g,50cm og 38cm rundt hodet.
Nicoline3 Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Gratulerer så mye med prinsen!!! Du høres kjempe tøff ut som bare dro rett hjem igjen, men sikkert greit å få rutiner på plass med en gang. Lykke til videre, jeg har 26 dager igjen! Klem
gadiana- 1 dag på overtid Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 hei hei og gratulerer masse m lille gutt! godt ¨å få d overstått tenker j:) kos dere masse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå