Gå til innhold

det er en ting jeg bare ikke skjønner!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører om damer som plutselig får skikkelige magesmerter å durer til sykehuset. noen timer senere sitter di der sjokkslagen over at di har blitt mamma, uten å vite det på forhånd!!

hvordan kan man gå gravid i 9 måneder uten å merke det?

er det noen her på bim som har opplevd det?

jeg bare skjønner ikke at det går ann jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nettopp en diskusjon om det samme inne på Babyverden. Noen får mensliknende blødninger gjennom hele svangerskapet og har få eller ingen symptomer. Ei fortalte at hun hadde møtt venninnen noen uker før venninnen fødte og hun kunne ikke se at hun var gravid. Venninnen oppdaget svangerskapet noen dager før termin.

Skrevet

ja det er ganske utrolig at det går ann.

Skrevet

Utrolig at det kan gå an....

jeg vet av ei som har opplevd det.

Hun skulle på fest like før hun skulle dra så fikk hun så innmari vondt i ryggen, de dro til legevakt/kontor og der kunne de fortelle at hun var i ferd med å føde! Det som er utrolig her er at moren til denne jenta er sykepleier..........

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at det går ann. En ting er at man ikke er kvalm e.l. Men at de ikke kjenner babyen sparke eller noe... De kan ikke kjenne kroppen sin godt...

Skrevet

men altså...når baby sparker da??

var det meg hadde jeg blit redd om hele magen min begynte å rugge ukontrollert på seg om jeg ikke visste!her ville det vært en umulighet å ikke kjenne...selv for en som ikke hadde vært gravid..her sparkes så det koster etter

Skrevet

tror ingenting på at folk lissom ikke legger merke til det..som folk nevner: UNGEN SPARKER, kroppen endrer seg om du nå har plager eller ikke.

Tror folk velger å ikke legge merke til det, men det er noe helt annet som å si: oi jeg viste ikke at jeg var gravid, nå har jeg unge.

Tror det er mer denn: hvis jeg ikke tenker på det, så går det kanskje bort

Skrevet

Jeg tror også det en slags psykisk sperre i så fall, fortregning rett og slett...

Har ei venninne som oppdaget det ved at babyen begynte å sparke i uke 20, er det lengste på vei jeg har hørt om og "vet" er sant...Hun har ei datter på 1 år, så hun hadde ikke fått normal mens enda, og hadde et par blødninger iløpet av svangerskapet...

Skrevet

Hadde det ikke vært fordi jeg mistet mensen og ble svær, så hadde jeg kanskje ikke merket at jeg var gravid med nr. 2, han var så rolig, kjente ikke liv i det hele tatt. Nr 1 nesten ikke mage, men skikkelig propell

Skrevet

anonym 03:21

MEN du la merke til det pga f.eks at du mistet mensen...

Synes det er utrolig rart at folk kjenner kroppen sin så dårlig at de ikke legger merke til NOE endringer. Ikke alle blir stooore, ikke alle ungene sparker hardt men du må da i løpet av 9 mnd. MERKE at NOE er annerledes og gå til legen fordi du lurer på hva som "feiler" deg.

Skrevet

Tror ikke det har noe med å kjenne kroppen sin, men kanskje heller hvordan kroppen reagerer på graviditet og hvordan fysikken er.

Jeg er i mitt andre svangerskap og ville ikke trodd at dette var mulig hvis jeg ikke faktisk har jobbet med en som skulle bli operert for cyster i underlivet.

Hun hadde hatt ubehag og litt smerter, men absolutt ingen mage, ikke mistet mens, trente som normalt og jobbet som normalt. Legeundersøkelsen rett før operasjonen viste at hun var gravid - omtrent 8 mnd på vei.

Hun gikk fjelltur med hunden i sine vanlige dongeribukser den dagen hun fødte. En flott, høy jente, med sterk fysikk - som faktisk 'kjenner' kroppen sin.

Uforståelig for mange av oss, men siden det faktisk finnes noen historier om dette, så må vi bare tro det : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...