Gå til innhold

Nå har jenta mi koset seg til blods i øret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er helt desperat til å kose med ørene, spesielt når hun ammer. Er en hel jobb å prøve å holde hendene hennes borte. Og det er ikke bare det at hun koser, men hun er jo så hardhendt... Og idag greide hun å klore seg til blods under haken. Noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan plukke fra henne dette? Hun er 4 mnd forresten...

Også en liten ting til, hun har blitt så fryktelig sår og rød i "dobbelthaka" syntes det luktet litt av det i morrest, men kan være fordi det er vanskelig å få vasket ordentlig der. Har prøvd å ha på litt potetmel, men finnes det noe annet smart å gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vask og tørk godt.. og ta på pudder etterpå. det gjør eg når snuppa har antydning til rødhet i dobbelthaken(e) hehe.. ;) då forsvinner det. pudderet hjelper på å holde det tørt. husk ¨å tørk godt etter at hun har sølt grøt/gulpet. :)

Skrevet

Det var ikke under haken hun kloret seg til blods, men i øret. Går litt for i svingene her :-))

Skrevet

Ingen flere?

Skrevet

Vask og tørk som best det går i dobbelhaka, ta tak med pekefinger og tommel under haka og løft opp (som om du skal ta kvelertak *jikes* og når du gjør det ser ungen ut som en sånn hund med store kjaker! Ü)

Når det gjelder dn kloringa, så vet jeg folk er blitt tipset om følgende tidligere: klorevotter på frøkna mens du ammer, ammesmykke (altså noe du kan ha rundt halsen som hun kan fikle med) eller at du prøver å underholde hendene hennes med den ledige armen.

Lykke til!

Skrevet

Klore seg til blods er nok ikke noe særlig.. hva med å file neglene i stedet for å klippe? eller små votter når du skal amme..?? Eller en tynn lue.. hadde kanskje prøvd dette jeg..

Skrevet

Angående sår under dobbelhaken, så er det veldig lett å komme til dersom du legge småen i fanget med hodet litt bøyd bakover, utfor låret ditt. Eventuelt la barnet ligge på mage hvis det holder hodet løftet, Da er det lett å vaske, tørke og smøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...