Gå til innhold

Pedagogikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet om man kan ta pedagogikk nettbasert, eller med fjernundervisning?

Er sykepleier, men har lurt på å ta pedagogikk så jeg muligens kan undervise litt i helsefag i fremtiden...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne på pedagogikk ved ntnu i Trondheim, men studere fra Bodo. Det eneste som er obligatorisk er å avlegge eksamen vår og høst ved studiestedet. Ellers er det diskusjonsforum på internet der man kan kommunisere med medstudenter og lærer. Kjempekjekt :)

Skrevet

Du må ikke ta vanlig pedagogikk, men PRAKTISK PEDAGOGIKK. Jeg har nettopp tatt det ved universitetet i Bergen. I oslo har de mer tilbud i fagdidaktikkene.

Sjekk universitetene sine sider, det er de som har tilbudet til deg. Studiet er delt inn i 3. En del med ren pedagogikk, og to deler med fagdidaktikk. Dvs. enten fysikk, matematikk, norsk, osv. Sjekk med skolen hvilke fagdidaktikkemner de har. En må ha to undervisningsfag. Ring og hør kanskje, så får du all informasjonen du trenger.

Vanlig pedagogikk gir IKKE undervisningskompetanse, det må være den pedagogikken som har praksis også.... (7 uker pr. semester).

Kan ta det heltid eller deltid.

Lykke til :)

Skrevet

hei!

Håper noen kan komme med gode råd og vink.

.. jeg har sjekket praktisk pedagogikk i i Bergen og ser at jeg (som er utdannet barnevernpedagog, med rusvidereutdanning, årstudium i ungdomsosiologi , venter i tillegg på klinisk godgjenning...8 år i jobb etterutdanning.), ikkje "passer" inn . Ønsker å få kompetanse i forhold til å undervise, slik at arbeidsmuliighetene blir mer varierte uten at jeg må ta ny utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...