Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 21 måneder er virkelig i oppstand mot meg for tiden.

*Opp på kjøkkenbenken og leke i skapene, hyle i en halvtime når jeg tar henne ned*

*Ikke ha på seg bleie*

*Ikke ha på klær når vi skal ut*

*Ikke sitte i vogna, NOEN GANG*

*Ikke spise*

*Ikke sove, holder det gjerne gående til 23:30 med gråting, klatring og sutring*

Dette var bare noen få eksempler.

Jeg føler virkelig at datteren min hater meg for tiden, og at jeg ikke strekker til!

Er i tillegg alene, så dette er ikke enkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp... vi har det også sånn.. noen ganger er det som om jeg lurer på hva jeg kan få for han om jeg legger han ut for salg... he he men så titter eg inn på han når han sover så søtt så finner jeg ut at jeg tro jeg vil beholde han alikevell.. hehe nei altså det er vel den kjente trass alderen her i huset er det ho mor som får gjennomgå.. han tester meg hele tiden.. vi har funne ut at 1 min i time out hjelper.. bare brett opp ermene og gjør deg klar til kamp.. hehe

Skrevet

Slitsomt! Men vi voksne har ikke lov til å mistenke eller tro at så små barn har onde hensikter. De vet ikke bedre og har en sterk drift etter å teste ut grenser osv. Tror det er skrevet mye pedagogisk om "trass", men jeg tror det er viktigst å vise at DU er mamma/voksen og bestemmer, men at HUN av og til kan få velge mellom noen få alternativer. Da bestemmer hun også litt, og det tror jeg er viktig selv for så små barn. Du er hennes største forbilde her i livet og hun elsker deg høyest av alle voksne!

Håper det ordner seg for dere begge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...