Mido Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Må bare fortelle noe rart... jeg hadde besøk av en kamerat med en hund i går... da hadde jeg ikke testet meg enda, men hadde tenkt til å gjøre det i dag. Hunden var helt vill på meg. Den skulle ri, dominere, og eieren sier at den ofte er slik når den er usikker. Har ikke vært slik mot meg før. Skulle lukte meg i skrittet hele tiden... jeg sa på tull: Og jeg som ikke har løpetid engang... så sa eieren: Nei da er det vel noe annet på gang da, han bruker å reagere veldig på gravide... som om han lukter det... jeg ble jo helt spak og rar...hehe... tok en test etter de dro, selv om det var kveld, og den var svak positiv, samme resultat i dag...
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 har også hørt at dyr kan merke sånt.. min pus var helt rar gjennom hele graviditeten,hun skulle hele tiden ligge ¨på fanget mitt,helst oppe med puppene... hele tiden,fikk ikke fred.. hehe
kaur *har født!* Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Først, gratulerer! Snodig som noen dyr merker ting. Tviler ikke ett sekund på at de har utviklet sanser som vi ikke har. Jeg for min del merker ikke noen forskjell på mine firbente. Hunden fotfølger meg uansett og skal ligge ved mine føtter (og jeg som har problemer med å skreve over han om dagen...det hender han får ett dytt bak slik at han flytter seg). Og katta skal alltid ligge inntil meg uansett. Tror de har skjønt hvem som er sjefen i huset, he he
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 he he. litt plagsomt at de absolutt skal lukte en i skrittet. Har opplevd det samme flere ganger. Jeg fikk et tips om å være forsiktig ovenfor hunder, da de visstnok kan høre to hjerteslag, og at de derfor blir skeptiske til deg/ kan oppfatte deg som en fare. Men det hørtes ikke ut til å være noe problem med den hunden der.:)Og uansett så gjelder det nok ikke før du har kommet lenger i svangerskapet og babyen er større.
1stor1liten =) Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 hunden vår går i beina på meg, tror nesten jeg trør den ned til tider . den har alltid likt å ligge nede ved beina ,men den er bare mer intens nå..
babyandme Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Ja har hørt om dette;O) og vet du.. når jeg tenker meg om stemmer dette på meg også! Hadde to jobber som gravid.. og på begge stedene var det hund.. og de var veeeldig intr i å snuse der hver gang jeg kom. Sjelden sånt har skjedd meg før. Så jeg har tro på at de kan "vite" mer enn man skulle tro! så et program på tv en gang om hunder som kunne snuse seg frem til folk som hadde kreft via urin. Og hunden kan også avdekke andre sykdommer. De er jo også flinke til å finne narkotika, men da er de med politiet og er opplært til dette. Har selv hatt hund, nå er den død da..*snufs*.. men den ble 15år da så ble gammel. Har alltid likt hunder, de er noen utrolige skapninger! ;O)
varg veum Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 jepp..voffsen vår var 300% innpåsliten i forrige svangerskap og denne gangen sa jeg ett par dager før jeg i det hel tatt kunne teste at "Denne gangen har det nok klaffet...merker det på voffsen" og jepp det stemte når jeg noen dager senere kunne teste var den positiv:)
Adriansmor med tulla Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Den elste hunden her lukter på magen åsså legger han hode oppå magen min og piper og når jeg klapper han å sier jada det går bra så går han igjenn hehe akuratt som han skal signalisere at det er noe der inne og når han ser at jeg har forstått det roer han seg ned....
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 gratulere så mye da! hundene til mamma er helt rare på meg, helt siden jeg ble gravid igjen.. det er som om dem skjønner at jeg jeg ikke kan leke og herje.. og at dem må være forsiktig med meg. Hann hunden setter seg ved siden av meg og titter rart og gir labben til meg Tispa er bare valpen, hun kommer og legger seg forsiktig ved siden av meg, og legger hodet på magen min og lager noen rare lyder.. men mamma er dem helt vil og hopper og er helt gale.. da jeg kommer blir dem helt stille og legger seg flatt.. jeg aner ikke om det er noe tilfeldig, men det er jo veldig rart .. kanskje dem merker at jeg er sint på sambo og er redde for å få kjeft.. hehe
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Gratulerer med positiv test!! Det var rart å lese om alle disse hundene, for hunden min er akkurat som før den. Har ikke merket noenting på henne jeg, heller ikke på andre hunder vi møter ute på tur eller hos venner.... Men det forundrer meg jo ikke egentlig, de har jo sanser som overgår våre uendelig. Interresant!
vilha3 (09.09.07) Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Da jeg skulle ha førstemann hadde vi to nydelige cockere, en hann og en hunn. Hannhunden ble mer og mer overbeskyttende overfor meg etterhvert som magen vokste, skulle passe på meg absolutt hele tiden til slutt tolererte han ikke engang at min kjære kom i nærheten av meg. Vi valgte faktisk å avlive ham til slutt (verste avgjørelsen jeg noensinne har tatt!!!!), for han glefset etter barnefaren, og da tok vi ikke sjansen på å la det gå lenger. Men at hunder kan "være" forandringer i kroppen vår er jeg fullstendig overbevist om! Ganske facinerende igrunnen. :-)
vilha3 (09.09.07) Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Gratulerer med positiv test, forresten!!! :-) Og lykke til videre. :-)
LynxLynx Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Gratulere med graviditeten Bikkja vår merka det med en gang. Skulle plutselig passe på meg, ligger forran beina mine når jeg setter meg ned og sover forran soveromsdøra vår om natten og ikke i kurven som han pleier. Han merker nok at han skal bli "storebror"
M&K+Påsan <3 Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Hunden min gjorde også det .. Plutselig dilta han etter med værre en noen gang. Skulle bare passe på hele tiden, å ingen fikk røre magen .. Nå er han skikkelig overbeskyttende på lille gutt. Begynner han å grine kommer bikkja løpende å begynner å små bjeffe. Sover hos guttungen hele tiden .. Ganske sprøtt, men søtt også !!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 vi fikk hunden vår for ikke lenge siden så hun har kun vært i hus mens jeg har vært gravid, men jeg har stor tro på at hun merker at det er noe i magen... når jeg går å legge meg om natta så følger hun etter og legger seg nedfor sengkanten på min side av sengen og passer på meg.. hun virker å forstå at jeg ikke har helse til å springe rundt som en tulling med ballen med henne så hun leker rolig nært meg så jeg slipper bevege meg så mye. samme når vi går tur, tempoet er mye lavere med meg enn med sambo, søte vovver alså, dem tar hensyn=) grattis med testen=)
Lykkeliten og jeg Skrevet 8. juli 2007 #16 Skrevet 8. juli 2007 Jeg er ikke helt sikker på om hunden vår merker noe jeg. Har en hannhund på 21 mnd. Han har kanskje kommet litt oftere i det siste for å få kos og sånn. For noen mnd siden så våkna vaktinstinktet skikkelig. Nå er det ikke noe som får gå rundt / forbi huset uten at han sier ifra. Men samtidig så er han jo en vakthund så det er ikke så lett å vite om det er derfor eller om han merker at det er noe ekstra han må passe på. Men grattis med positiv test =))
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #17 Skrevet 8. juli 2007 Her i huset er det katten som har forandret seg...I begynnelsen ble hun totalt overlegen mot meg..Og hun har alltid vært mammadalt. Kunne snakke til henne, og hun så ikke på meg engang. Men nå er hun skikkelig på an hele tide. Går etter meg, sover oppå meg..Kan ikke gå på do alene engang. olk tror hun kommer til å bli sjalu på baby..:-( Håper ikke det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå