Gå til innhold

Endelig tilbake i huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi endelig tilbake i det nymalte huset vårt. Riktignok skal maleren komme tilbake og orden noen småting, men ikke verre enn at vi fint kan bo her som vanlig likevel...

Det skal bli deilig å komme i orden igjen. Vaskemaskinen går kontinuerlig for å komme ajour. Og møblene begynner å komme på plass, så nå ser det nesten beboelig ut her..

Håper at dere alle har det fint!?

Klem klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sikkert godt å komme i orden igjen i nyopppusset hus.Moro å sette på plass ting som har vært stuet bort. Flinke bleiefrie storebror!! Kan tenke meg han er stolt,en epoke til som er over. De blir fort store,lillegutten min er 9 mnd idag! 3 tenner og noen hårstrå mer enn da han fylte 8 mnd ;)

Ha en fortsatt god sommer....jeg tenkte å ta en tur ut, idet regnet kom igjen...phu..begynner å bli skikkelig lei. Så da får jeg heller følge med på Tour de France...det synes jeg er morsomt :))

Skrevet

Godt å være på plass i basecamp igjen! Nesten som å flytte inn i nytt hus, tenker jeg! Ble takene hvitmalt, forresten? c",)

Skrevet

Takene ble nydelig hvitmalte....

Og etter den jobben skjønner jeg jo at det er visse forskjeller mellom proff jobb og amatører...

Her har det blitt grunnet, kvistlakket, sparklet, fuget, pusset, så grunnet igjen, deretter pusset nok en gang før toppstrøket med maling kom på med den riktige finishen...

Veggene i alle rom (utenom de flislagte badene) har blitt grunnet, alle hull har blitt sparklet, deretter har veggene blitt malt to ganger. i ene enkel eggeskallfarge.

Alle vinduer, dørkarmer har fått samme runde.

Dørene har også blitt tatt. Grunnet, sparklet, pusset, grunnet, pusset

så malt to ganger. Nå er de dus grå....

Trappen er et kapittel for seg. Med ulik maling på trinnene og resten. Grunning, pussing i hver eneste krinkel og krok, sparklet, så malt tre ganger. Fjerdestrøket på trinnene tar phantommannen rett før vi drar på ferie, slik at det får herdet seg godt mens vi er borte. Trappen ble mellomgrå...dvs et sted mellom kjøkkeninnredningen og dørene..

Skrevet

Å så fint og deilig det høres ut med nymalt hus.

Vi har tatt 2 etasjer på samme måten.

Men trappen opp til soveromsetasjen står igjen, + vegger og dører der oppe....

Ble litt inspirert til å få tatt det nå, ja..

Skrevet

Det høres så fiiiint ut!

Vi malte bare vegger og tak på barnerommene og stuene da vi flyttet inn. Nå har vi hørt om en maler som er flink og rimelig så nå vurderer vi om ikke vinduene skulle fått en omgang, fra brunt treverk til hvitt. Kansje ikke så dumt å gjøre noe med dører og karmer i samme slengen?

Skrevet

Har jo inspisert takene og veggene allerede jeg da og gleder meg til å ta trappen i nærmere øyensyn også!!!

Og så har jeg en haug smådamer som nok stiller til trappeinnvielsesfest når som helst for i Phantomhuset har man jo en kjekk liten mann til hver og en av Gummisprinsessene ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...