Miss Misantrop Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg ser flere krisne taler for provosert abort i enkelte tilfeller. Jeg lurer på hva dere begrunner dette med. Er det ikke en selvmotsigelse her? Dere som er i mot abort, hva gjør dere aktivt for å få slutt på abort i vårt samfunn. Og hvis ei jente har tatt abort hva gjør dere for å gjøre situasjonen lettere for henne etterpå.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Hei i abortsprsm. så syns jeg organisasjonen "Amathea" har gjort en formidabel jobb.De driver rådgivning til unge gravide jenter og par.Hjelper dem til å se muligheter både økonomisk og med fødselen.Dersom den gravide overhodet ikke er innstilt på å føde babyen så gir de også krisehjelp i etterkant ettersom jeg har skjønt. Det er sånn jeg syns vi kristne burde møte jenter som er blitt uplanlagt gravid istede for protest-masjer og kampanjer som egentlig er helt ufølsom ovenfor kvinnen og barnet.Etter fødsel f.eks så er det ingen av de som driver på å roper nei til abort som bryr seg, på meg virker de veldig fordømmende og helt blåst for empati.
sol og varme Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 jeg er ikke kristen, men har alltid hatt den tanken at jeg tror aldri jeg kunne gjennomført en abort - unntak: hvis jeg ble voldtatt eller fikk vite at barnet ville dø under graviditeten eller under/rett etter fødselen...da ville jeg ha gjort det. Jeg må likevel si meg fornøyd med at kvinner kan velge abort her i landet, bedre enn å gå tilbake til strikkepinnen slik det var før i tiden...eller enda tilbake i tid - la barnet ligge å dø, eller slenge det i havet/ut i skogen for å dø... -det må jeg jo si er en ganske verre avgjørelse enn å ta abort... Har venninner som har tatt abort, noen ser ikke tilbake mens noen få gjør det og kanskje skulle ønske annerledes. Men tro eller ikke - det er jo våres kropp og våres liv. Hvem kan rettferdiggjøre for en f.eks 15 år gammel jente at hun SKAL føde et barn som en gammel mann påførte henne ved en voldtekt...nei å nei... Håper det aldri blir forbudt med abort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå