Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Rett før jeg visste jeg var gravid, sa jeg opp min faste jobb uten å ha noen ny jobb å gå til. Fikk ny jobb mens jeg jobbet oppsigelsen, men da et kortvarig vikariat som i første omgang er ut august. (Termin 26.des). Jeg plages en del med bekkenløsning og hodepine, og er livredd for å bli sykemeldt. Det er kun en leder som vet om min graviditet, og jeg er redd for at selv om jeg muntlig er lovet jobb ut året, kan min graviditet og evt sykemelding gjøre at de satser på noen andre. Jeg må offentliggjøre graviditeten for de andre i morgen, begynner å vises og blir for dumt å holde det skjult lengre. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men har ligget våken i et par timer og grublet over dette nå og føler bare for å få det ut... Kan hende det er noen andre i samme situasjon her inne??
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Har lest en plass at hvis du går direkte fra en jobb til en ny, så har du opptjent rettighetene til sykemelding. Men da må du søke om det direkte av nav. Og du har jo også tjent opp rettighetene til permisjon siden du "har jobb ut august", dvs jobbet 6 av de 10 siste mnd før permisjon som starter senest 3 uker før termin. Sykemelding er også grunnlag for permisjon og det er også arbeidsledighetstrygd hvis du er så uheldig å ende opp med det. Håper dette hjalp litt! Går fint dette skal du se
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Hvis de har lovet deg jobb ut året uansett om det er muntlig så er faktisk det like bindende som skriftlig. Man har heller ikke lov til å si opp noen pga graviditet, hvis du er med i en fagforening så kan du jo kontakte de og høre om hvilke rettigheter du har. Ønsker deg lykke til!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 kjenner meg sååå igjen. nektet å bli sykemeldt fordi jeg bare har vikariat, men det er sant det som blir sagt her at en muntlig avtale er faktisk også bindende. Og om du blir sykemeldt vil du fortsatt ha krav på full permisjons penger, så er kroppen ikke i form så ikke tenk på sykemld. du er trygg!!!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Takk for beroligende svar, merker jeg slapper litt mere av nå... Er neimen ikke greit det her! Og i dag har jeg har skikkelig smerter, da var det ok å lese de svarene her så slapp jeg i alle fall den bekymringen i tillegg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå