Gå til innhold

Månestrålen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du at det å være "biomor" er en sykdom???

Avogtil blir jeg helt sjokkert av inneleggene dine...og det som forundrer meg mest er faktisk at du klarer sjokkere fremdeles.

Snakk om ikke å ha evnen til å se lenger enn sin egen nese!!! Og hver gang noen skriver noe som går imot dine synspunkter står det såklart en sur biomor bak som kun har et mål her i livet; å ødelegge for stemor!!

Skaff deg en ny hobby,- du gjentar bare deg selv til det kjedsommelige..

Forresten,- jeg er BÅDE mamma og stemor!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Med en gang man ikke mener akuratt det samme som Månestrålen, så er man en sur, bitter biomor som ikke kan gi slipp!

Stakkars din mann og eventuelt dine stebarn, som har en slik stemor som tolker alt i verste mening!Du må være forferdelig vanskelig å måtte forholde deg til!!

Ingen forståelse for at ikke andre ser ting på DIN måte!!!

Skrevet

Jeg kan nok også bli irritert på Månestrålens meninger av og til, men når jeg kritiserer andre synes jeg det er greit å bruke nick:) Det handler om å stå for det man mener... og det gjør iallefall hun:)

Skrevet

Hmm, nå ble jeg nysgjerrig. Hvem er denne månestrålen dere klager over? Hva er det som gjør at akkurat hennes innlegg er så ille? Mulig jeg er litt distre, men har ikke helt fått med meg dette.

Skrevet

Hei .....

Jeg er som de fleste andre,her inne for å få ut frustrasjonen min, og for å få litt innblikk i hva andre mener osv. Jeg blir som mange av dere andre irriterte på hva enkelte mener, og at de kun ser situasjonen fra sitt eget ståsted. Jeg sier rett ut hva jeg mener, og gidder rett og slett ikke gå rundt grøten. Jeg er også en person som selv ønsker at andre skal være ærlige, og at de skal tørre å si meningen sin. Det er jo derfor denne tråden er til også.

Jeg kunne gjort som mange av andre her inne... underskrevet med Anonym når jeg er redd for reaksjoner på innleggene mine, men jeg står for det jeg sier, og som sagt gidder jeg ikke være falsk. Jeg gidder heller ikke la være å si meningene mine, eller gå rundt grøten fordi jeg er redd for at folk skal bli sinte på meg. Vil også understreke at jeg leser også innlegg her inne hvor biomødre tydelig viser at de er "stemødrehatere", så det går nok begge veier. Men som regel utgir de seg som anonyme når de skriver slike innlegg, og gjemmer seg...

Jeg er en person som er stemor ja, og jeg har venninner som er stemødre, og en del venninner som er såkalte biomødre. "biomødrene" jeg kjenner er jo helt vanlige, kjekke jenter, men jeg ser ofte at i "biomorrollen" endrer de personlighet og blir utrolig fassittende i sin egen situasjon, og har ingen empati for stemødrene til barna sine. Dette irriterer meg grenseløst. ( Og gjett om vi har hatt mange diskusjoner ...).

Så bare bli irritert på meg så mye du vil. Det gjør meg absolutt ingenting. Kanskje du kan ta ut frustrasjonen din på meg, så slipper den å gå utover andre, feks hjemme hos deg. Det hjelper i allfall meg å kunne si det jeg føler her inne. Og er det noen som kjenner meg igjen,så gjør det meg ingenting, for jeg står for alle meningene mine. Enkelt og greit !!!

Skrevet

Fy f***n, går det ann at være så barnslig?!

Jeg har vært passiv her inne en stund men leser alle inlegg og noen ganger tenker jeg at personer som skriver/svarer på inlegg ikke er helt på nett, MEN skriver jeg da at de er noen idioter og ber dem mer eller mindre dra til hel****e?!

Svaret er enkelt, NEJ!!!

P.S

Regner med at det var du som svarte på mitt inlegg ang stemor som markerte seg hos meg på fredagen?!

Skrevet

Jeg er alltid anonym på dette forumet av mange årsaker jeg ikke skal gå inn på. Jeg oppfatter meg selv som en "dårlig" stemor når jeg har de tankene jeg har og da er det fint å ha dette forumet til å lufte seg på. (setter dårlig i parentes da jeg har innsett at jeg er reine drømmestemoren i forhold til mange andre her inne) Jeg synes derfor at Månestråle skal få ha samme muligheten som alle oss andre til dette. Hun har sine utfordringer, jeg har mine men felles er vel at vi trenger å få det ut. Jeg er ikke alltid enig med Månestråle i det hun mener, men avstanden er mye større til mange av de andre anonyme her som hater sine stebarn osv.. Skal noen angripes må det jo være de som gir f.. i å være en god stemor og lar alt gå utover barna.

Håper du rister slik kritikk av deg, Månestråle

Skrevet

Det gjør jeg :-) .....Henviser til svaret mitt lenger oppe.

Takk for at dere som er uenige med hovedinnleggeren, sier i fra. Jeg er helt i mot at folk "henger ut" enkeltpersoner på denne måten,- men nå var det jo meg, så det gjør ikke noen. Blir ikke ikke såret og lei meg av den grunn jeg... Ikke kommer jeg til å slutte å si det jeg mener heller, eller skriver anonym... bytter heller ikke nick nå...hehe

Ps! Jeg synes at de som vil være anonym skal få lov å være det. Men synes lite om hets av andre, og at en da skjuler seg bak anonym knappen. Det er jeg helt i mot.

Dersom folk er sensible, og ikke tåler høre andres mening, oppfordrer jeg dem til å la være å gå inn på disse sidene...

Skrevet

Jeg blir litt i stuss.

Man er faktisk anonym med nick, eller...

Men jeg skjønner faktisk hva som menes.Jeg har vært lenge inne på dette forumet med ett annet nick. Jeg er også direkte, fikk masse pepper. Så var jeg anonym over lengre tid og fikk svært få reaksjoner selv om innleggene var like skarpe og "ensidige"

En svært intressant observasjon.

Jeg prøvde igjen en stund med det gamle nicket og fikk mange tilbakemeldinger som "jasså, er du tilbake med den egoistiske, ensidige måten å se ting på ol"

Så skiftet jeg nick og har fått være ifred.

Artig.

Regner med at jeg nå blir følgt nøye med og blir lest med kritiske øyne, og at hver minste ting blir tolket som om jeg er ute etter biomor siden jeg nå har avslørt meg.

Det blir morsomt å følge med på.

Skrevet

Jaja da blir det iallfall ikke kjedelig her inne, hvis det er flere som forstår at dette er ei debattside ...hehe

Jeg foretrekker iallfall at folk sier det de mener, og at det er ekte... for ærlig talt,- det er jo som sagt ei debattside da...og i en debatt kommer det flere meninger på banen... det skal jo likssom komme flere synsvinkler da. Hadde vel vært kjedelig og ikke minst liten vits dersom alle hadde like meninger. De fleste ønsker jo å få flere synspunkter på sakene de tar opp, eller???

Har også merket meg en ting i det siste, og det er at det er mer "liv" her inne nå for tiden. Tidligere var det jo så vidt folk viste interresse på denne siden. Kanskje det har noe med at det begynner å likne ei debattside???

Skrevet

Litt off-topic men hvis man ser på VG, Dagbladet, Aftenposten og andre "seriøse" aviser som har debatter på artikler de skriver om.

Hvor ofte er det ikke folk som går inn og ødelegger debatten og skriver masse tull og går på personen som har skrivet inlegget og ikke inlegget direkte?!

Jeg tror nok desverre at det alltid kommer til at være noen her inne som ikke har noe bedre for seg enn att provosera og lage kvalme.

Det beste vi "seriøse" her inne kan gjøre da, er at ignorere disse inleggene.

Det ER ikke enkelt at være stemor, og hvis man ska "ta" en fight hver gang man ikke er enig med far, ja da trur jeg ikke foholdet ville vart særlig lenge.. ehheee..

Vennner med barn har ikke alltid tid at lytte og gi råd, da er det veldig greit at gå inn her og "blåse" av seg litt, enkelt og greit!!

Skrevet

Mye liv og gode diskusjoner er alltid gøy:)

Og greit at man kanskje husker på at ting kan komme feil ut, og at i kampens hete er det lett å sette ting på spissen.

Synes forøvrig det er fint at noen bruker nicket sitt, sånn at man ikke lurer på hvor mange anonyme man egentlig diskuterer med...

Lurt er det å lire av seg alt man mener om exer og yer her inne uten at man lar det gå utover ungene, men greit å merke seg at man kanskje blir litt ekstra inspirert til å holde på konflikter man ellers ville lagt bak seg...

Skrevet

Jeg opplever det hun skriver som personlig kritikk (som jeg selvsagt ikke tar meg nær av, fordi jeg vet jeg har rett) av meg som bio-mor. I hennes verden er jeg en bio-mor som ikke klarer å løsrive meg fra min svigerfamilie og som da med viten og vilje går inn for å ødelegge for stemor. I hennes øyne har jeg sikkert påført stemor mange tårefylle søvnløse netter.

Det som er veldig dumt med en slik person som ikke evner å se en sak fra flere sider, er at mange her inne kanskje tar til seg disse rådene hennes.Kanskje de tror at enhver biomor er ute etter å stikke kjepper i hjulene for stemor. En stemor burde ikke ha det som utgangspunkt. Månestrålen har et konfliktskapende løsningsmønster, noe som vil være skadelig for alle parter.

Månestrålen gjør at denne siden i stor grad er blitt en hat-side mot biomødre. Man kan sjelden si noe som helst uten å bli bombadert av meninger som tilhører en annen galakse.

Skrevet

Kjære Festis!

Jeg er den som svarte på ditt innlegg!Og jeg står for alt jeg skrev!Det som da irriterer meg, er at Månestrålen feier unna mine meninger med at jeg er en bitter eks som ikke kan gi slipp!

Dette er hovedargumentene som hun bruker!

Jeg mener at du overreagerte, og når du vurderer å reise fra mannen din, pga av at hans mor spiser middag med hans eks, så blir fornuften borte synes jeg.Og at Månestrålen synes dette er en fornuftig løsning, forundrer meg noe vannvittig!

Jeg reagerer på at mange av nykjærestene her tar alt så personlig!Alt biomor gjør, tolkes i værste mening!Vi kan ikke gå rundt og vurdere alt vi gjør, fordi kanskje dette sårer nykjæresten!(Det er greit at vi viser normal hensyn og respekt selvfølgelig, dette må jo gå begge veier..)

Mine ekssvigerforeldre har valgt å holde kontakt med meg, fordi jeg er mor til deres barnebarn.Vi har veldig god kontakt, og vi bryr oss om hverandre!Men selvfølgelig går ikke jeg foran nykjæresten!

Ekssvigerforeldrene valgte å snakke med nykjæresten, der de fortalte at for dem var det ikke naturlig å kutte kontakten med meg, selv om jeg og sønnen deres gikk fra hverandre!Det er IKKE for å være stygg mot henne, men sånn er det bare.Det er ikke rart det blir problemer i nyfamilien, om alle ting skal blåses så vannvittig ut av proposjoner.Her lages det så mange problemer ut av rett og slett INGENTING!!!

Skrevet

Jeg har vel ikke egntlig oppfordret noen til å ta barna med seg og gå... jeg har gitt råd om å sette ned foten, og vise klart hvilke grenser en vil ha!

Jeg er heller ingen nykjæreste som du anonym over, kaller det. Jeg har vært gift i flere år, og årsaken til det er at ingen ekser har fått lov å prøve å ødelegge forholdet vårt. Jeg har satt foten ned, og det har min mann stor forståelse for,- for han er like lite interressert i ekser som sliter med "seperasjonssangs". Nå gidder ikke biomor her å anstrenge seg for å stikke kjepper i hjulene lenger...

Skrevet

Nå blander du inleggen her og det synes jeg blir feil.

At jeg var lei meg og skrev et inlegg om dette i en tidligere tråd har INGENTING med denne at gjøre.

Konstruktiv kritikk?! Aboslut, men det bør tas på rett plass...

Skrevet

Stå på månestråle!!!

Jeg liker at folk sier sin mening, og at de står for det de sier. Synes du skriver godt jeg. Du får iallfall meg til å innse både det ene og det andre.

Skrevet

Tusen takk for komplimentet :-)

Jeg er bare "meg selv jeg", og må faktisk innrømme at jeg liker å lese her inne hva opplever, og hva andre mener. Blir ofte provosert, men oftest inspirert. Mange gode råd å hente. Fint med mange synsvinkler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...