Gå til innhold

Er litt lettet over at han ikke vil ha mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår snakket jeg om å gi han mme som dagens siste måltid.

Prøvde idag,men han vil jo ikke ha det! Kanskje det er det at han ikke er helt vant til flaske,selv om jeg gir han saft med den av og til.

Men følte meg litt lettet på en måte...

Kanskje jeg skal prøve igjen imorgen for å sjekke om det går.

Måtte bare få sagt det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du lettet for det?

Skrevet

Hvor gammel er han?

Skrevet

Kan være at han ikke har vendt seg til flaske helt enda,selv om han får saft. Du kan jo prøve ett par dager til for å se om han vil ta flaska da:)

Skrevet

kan det være fordi han er vant til at det er saft i flaske kanskje? hvor gammel er han?

Skrevet

saft? hvor gammel er han da?

Skrevet

Han er 4 måneder. Tror nok han ikke er vant til flasken enda.

Er litt lettet fordi jeg vil jo amme mest mulig egentlig. og tenkte mme kanskje ville få han litt mettere.

Skrevet

hvorfor i alle dager får han saft fra flaske når han er bare 4mnd? Bare lurer litt...

Skrevet

Gir du saft til en på 4 mnd?? Hvorfor??

Skrevet

Du kan jo eventuelt begynne med litt grøt på kvelden i tillegg til mm?

Da vil han jo bli litt lenger mett:)

Skrevet

ok...kanskje litt dårlig forklart her...

Sønnen min på 4 måneder får saft fra Hipp. Det får han via tåteflaske!

Siden han ikke vil han vann,så får han det. Og det drikker han. Men idag prøvde jeg mme for å se om han ble mettere av det som dagens siste måltid. Men han vil jo ikke ha mme.

Og ble litt lettet fordi jeg vil jo egentlig amme så mye/lenge som mulig.

Og var nok litt redd for å miste litt av denne nærheten jeg har med han.

Så......Flere spørsmål?

Skrevet

Nei, ikke spmål, men råd :)

Hvis du ammer så trenger ikke barnet annen væske enn mm. Morsmelk er en flott tørstedrikk - også når det er varmt. At de ikke vil ha vann er gjerne en tilvenningssak, prøv daglig å gi ham litt vann fra tutekopp eller flaske, så blir han etterhvert vant til smaken. Kjekt å kunne drikke vann når han blir eldre.

Hvis gutten er blid og fornøyd og sover godt, er det ingen grunn til å gi ekstra mme. Hvis du syns det virker som han ikke blir mett av melka di så kan du prøve å gi litt velling. Vi starta da Minimais var ei uke unna 5mnd med 30ml mm og 1/2 ts maisgrøtpulver, gikk veldig sakte oppover i mengde. Grunnen til dette var at nattesøvnen var ELENDIG her i huset. Amming to ganger om natta tåler jeg fint - så lenge hun sover imellom matpausene... på det verste var hun våken hvert tiende minutt, ville ha mat hele natta og ingen av oss sov særlig, verken mye eller godt. Slitsomt for alle, ungen var sur og grinete. Vellinga gjorde henne tydeligvis litt mettere, for etter første kvelden sov hun som en stein hele natta (med unntak av de to måltidene).

Skrevet

Jenta mi på 4 mnder får også saft fra Hipp når det er varmt ute.Hun nekter også å ta vann.:) Men hun får mme pga av at jeg mistet melka tidlig. Jeg har begynt å gi grøt jeg da,etter anbefaling fra Helsesøster pga for liten vektoppgang.

Skrevet

Er det bare du som tror han ikke er mett, eller merker du på han? Åssen er vektoppgangen?

Hvis han trenger mer mat, så kan du jo gi han grøt.. Mener de sier at om de skal ha tillegg etter 4 mnd, så er det via fast føde, ikke mme..

Skrevet

jeg var lette selv da mini ikke ville ha mme tidlig.. nå når han er 9 mnd og vi nedtrapper amminga og han fortsatt ikke vil ha synes jeg det er litt slitsomt.. vil ikke ha mm på flaske engang.. (hadde pumpet og fryst MANGE liter til ingen nytte )

men jeg skal uansett amme en stund til, men det er slitsomt mht barnevakt og at pappan skal legge...

men pupp vil ha jo ha da.. og ER veldig glad i mat.. al slags mat.. han har vi f\gitt vann hele tiden og nå elsker han det.. ga ikke noe annet alternativ...

Skrevet

Da tror jeg rett og slett at jeg bare holder han til mm jeg. Tenkte jo bare å prøve dette for å se om det gikk fint.

Men han smiler jo og virker fornøyd frem til nå. Og hører mange sier han kan bli tørst av mm når det er så varm. Uansett....

Takk for at alle tok seg tid og takk for råd :D

Skrevet

Er vektoppgangen bra, og han er fornøyd så ville jeg latt det være =)

Tørst av mm? Mener å ha hørt at mm er tørstedrikk for dem så lenge de ikke får annet jeg..? Hmm..

=)

Skrevet

Er like greit å gjøre det når han virker mett og fornøyd:)

Skrevet

Både lege og hs har fortalt meg akkurat det - at mm er den beste tørstedrikken for småttiser i varmen. Har hatt hetebølge her jeg bor nå, og hadde det samme da 3-åringen min var baby. Rådet begge gangene var å tilby puppen når ungen virker tørst, og heller gi litt bæng i måltidsrutinene akkurat de dagene det er som varmest. Er de bare tørste og ikke sultne, er det bare noen minutter ved brystet de trenger. Den første melka er jo nettopp tørsteslukkende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...