Gå til innhold

Er brennkopper farlig for gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brannkopper er en bakterie infeksjon og ikke forårsaket av virus. Er derfor ikke farlig for gravide, selv om man skal være forsiktige med all form for smitte, da også bakterier... Spurte legen min da datteren vår hadde dette, fikk beskjed om å være forsiktig når jeg var i kontakt med sårene (det smitter bare ved dråpesmitte), men om jeg skulle få det selv så var det ikke farlig bare lite ønskelig siden man helst ser at gravide holder seg så friske som mulig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de vite om du har fått det bare over telefonen? Hvis du har fått liknende utslett med gule skorper er det nok det, det behandles vansligvis bare lokalt, det vil si vask, brulidine salve og tildekking. Er ekstremt smittsomt ved kontakt, så vask hendene godt når du steller sårene til barnet ditt. Vet ikke om det er spesielle retningslinjer for gravide, det vil da evt. være penicillinkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke farlig for gravid. Jeg hadde det da jeg var i uke 33 og da jeg var hos jm så sa hun at det ikke var farlig, men husk å vask hendene hvis du er i kontakt med brennkoppen, da det lett kan smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...