Gå til innhold

har ikke jeg rett på ny barnevogn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august i fjor kjøpte jeg ei ny barnevogn (var på åpningstilbud til 4000) ny pris var egentligt 7000. Men jeg begynnte ikke å bruke den før i november da elias kom. Men da jeg hadde brukt den i ca 4 mnd puffet det ene hjulet å understellet var så rustenet at jeg måtte få nytt (har altid vognen stående inne). Joa men for 1 mnd siden så var understellet på ny rustent å "pinnene" som holdt sjermen oppe stakk ut av stoffet, med andre ord jeg fikk alt nytt unntat sittedelen. Å tror dere ikke i dag at hele vognen knakk sammen ? hele fjøringene bare knakk helt sammen så eg måtte jo bøye meg for å trille den jævla driten.

Å nå gidder eg ikke å få nytt understell igjen, har eg ikke rett på pengene tilbake slik at eg kan kjøpe meg noe helt nytt i en helt annen butikk ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde iallefall klaga noe jævli..

Hvilken vogn er dette?

Skrevet

Det går å ringe til forbrukerrådet og høre hva de sier, vil tro at du har krav på ny vogn nå!!!!eller snakk med dem der du kjøpte vogna

Skrevet

ja men det er jo tredje gang på under 8 mnd :S skal jo ikke være slik. Det er ikke en kjendt vogn, kjøpt på baby max så vogna kommer fra polen

Skrevet

En vogn skal i alle fall var i 1 år.. om det ikke er 5 år da.. Og da har du nok helt rett på ny..

Skrevet

hei hei:) er noe med at forbrukeren har rett til å prøve å rette varen 3 ganger, hvis det å levere ny vil bli unødvendig dyrt for han.... Det som er viktig for å få heve kjøpet pga mangel er at mangelen er vesentlig.

Starter nå på mitt fjerde år på jusstudiet og mener at dette er en vesentlig mangel, du kan ikke kreve pengene tilbake men har rett på en tilsvarende vare:)

Ville gått til forbruker og krevd ny vare, og hvis dette ikke går sier du bare at du kommer til å sette forbrukerrådet på saken. Pleier å hjelpe. Jeg selv bruker å ta med meg lovboka under arma, snedig hvor mye lettere de er til å samarneide da gitt...hehe

lykke til:) ikke gi deg

Skrevet

mente selvfølgelig at det er forhandleren (ikke forbrukereren) som har rett til å prøve å rette varen;)

Skrevet

Forhandler/produsent har rett til å forske å reparere varen 3 ganger, om samme feilen oppstår en 4 gang, har du rett til å heve kjøpet. Da skal du altså få igjen pengene, slik at du evnt. kan kjøpe noe nytt i den butikken, eller ta med deg pengene og gå. Klag på vognen!! Ikke finn deg i at den knekker sammen og ruster og det som verre er.

Skrevet

geez! spør du meg så er nå den vogna reine fella å ha en baby i da,om den plutselig knekker sammen! burde være et godt argument for å få pengene tilbake!

Skrevet

Høres ut som vår Simo vogn... Der røk hjul ett etter ett, og til slutt knakk hele understellet. Da hadde butikken ordnet vognen flere ganger allererde og jeg hadde måttet krangle meg til å få låne en vogn når min var til reperasjon... De var i tillegg skikkelig ufine i butikken! Tok kontakt med forbrukerrådet, men de mente de hadde rett på å utbedre siste feilen og siden det ikke var helt samme feil som var blitt reparert før... Hallo? Hjulene sitter da fast på understellet???

Enden på visa ble at vogna ble reparert, har i dag nytt understell, men jeg stoler ikke en dritt på den så har kjøpt en billigere extra vogn og simoen står nærmest ubrukt i kjelleren... Svigerinna mi har samme problemet med sin Simo vogn, en helt annen modell.

Skrevet

du har rett på å heve kjøpet ja som de andre sier. jobbet i butikk i mange år jeg (helt til i år da) så det skal vi selgere bøye oss i støvet for. ingen tvil!

Skrevet

du har rett å heve kjøpet, du har garanti ett år i butikken, men de har lov å sende den på repeerasjon et vist antall ganger før de hever kjøpet eller gir deg en ny. men du må ha kvittering.

så siden det bare har gått 8 måneder å du har allerede sendt den inn kjæmpe mange ganger så skal du få ny. eller få pengen tilbake.

Skrevet

du har rett til og heve kjøpet dersom det er samme feilen som må utbedres mer enn to ganger. Er det forskjellig ting som går i stykker hver gang har forhandler full rett til og utbedre feilen innen rimelig tid.

Er nok mest sannsynlig ikke butikken du har kjøt den i som bestemmer dette, vanligvis er det leverandør/produsent som krever dette.......

det jeg ville gjort var og ta direkte kontakt med produsenten.... send en mail eller noe sånt og forklar situasjonen....de fleste produsenter liker ikke sånt, og da pleier de fikse oppp i det ganske kjapt..... det er i allefall min erfaring...

Skrevet

garantien på ett år er bare noe tull, etter forbrukerkjøpsloven har man reklamasjonsrett i 5 år (eller 2 år) spørs på varen:)

Skrevet

En barnevogn er vel ment å vare i vesentlig mer enn et år, så her vil jeg tro det er 5 års garanti mot fabrikasjonsfeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...