Gå til innhold

Sex/Lyst etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid går det før sex'n og lysten kommer tilbake etter fødsel ca ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg for min del, var klar ganske kjapt, men ble hindret av at jeg blødde i 8 uker..! Noen kan gå så lenge som et år, kanskje fler, mens for andre er det bare snakk om noen uker.

Ikke noe fasittsvar på dette...

Skrevet

Min gutt er nesten 1 år og lysten min er helt borte. Kan telle på en hånd antall ganger vi har hatt sex siden jeg ble gravid!

Skrevet

Som det ble svart over her - dette er veldig individuelt. Selv var jeg klar samme dag som jeg kom fra sykehuset, men blødninger gjorde det selvsagt litt "upraktisk", men masse kos og å suge han var det jo en trøst at jeg kunne gjøre.

Mange kvinner har mer enn nok med kos og nærhet til barnet, og hormonene er jo ikke på plass før en stund etter at man har sluttet å amme. Derfor er det mange kvinner som ikke føler lyst eller som ikke klarer å bli tilstrekkelig våte og kåte før etter dette. Men det er jo alt for lenge å vente.

Mitt råd til damer som ikke har lyst, er å likevel kose masse med mannen sin. Lysten kommer da ofte av seg selv. Og kanskje man må tenke litt alternativt - sex er jo mye mer enn samleie. Hva med å virkelig satse på oralsex og/eller utforske analsex i denne perioden? Eller lag forskjellige "leker" osv. for å sørge for et laaaaangt forspill - og hvis ikke lysten din kommer etter et veldig langt forspill, så har du i hvert fall fått og gitt litt kos og nærhet, og selv om du kanskje ikke får behov for en orgasme likevel, så kan du gi mannen din en; runk han, sug han eller gå til innkjøp av noen leker som du kan tilfredsstille han med.

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at mannen trenger masse oppmerksomhet og kos og nærhet i denne perioden. Så ta vare på mannen deres, alle dere som er så heldige å ha en.

Skrevet

Jeg fikk ikke tilbake lysten før mensen kom til bake 4,5 mnd etter fødsel. Men sambo viste ingen interesse før det heller, kan jo ha noe med det å gjøre...

Skrevet

Tok lang tid begge gangene, men når lysten er tilbake har den blitt sterkere hver gang. Nå er jeg kåtere enn jeg har vært på leeenge. Sex blir bedre for hver fødsel og jeg som tidligere kunne ha problemer med å komme sammen med mannen, kommer nå hver gang!! Super, duper deilig....tror mannen er fornøyd også :)

Skrevet

hos meg tok det 9 mnd....og jeg var veldig frustrert for til vanlig har jeg ofte lyst! heldigvis er jeg tilbake til "normalen" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...