petrinesnuppa Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 hun føler visst at hun, hver gang vi møtes er pliktet til å si at jeg er tykk, har fått mage osv osv. i dag var vi hos henne til middag, da sa hun at jeg ikke burde sette meg på den spesifikke stolen, i tilfelle den knakk. jeg vet jeg er 4-5 kilo for mye nå Er 174 å veier 77 kilo.. men det er ikke SÅÅÅ mye., ser ikke såååå feit ut tidligere har jeg slitt med å se bra nok ut, og nå når jeg endelig hadde kommet meg over dette, så kommer hun med disse kommentarene sine. nå er jeg så lei at jeg såvidt går ut, og joggebukse er det eneste jeg kler på meg.. føler meg nærmere deprimert nå... Jeg er 13 uker på vei, og du kan ikke se noe på meg. Hva skal jeg gjøre da? hadde dere bedd henne kutte ut, eller hadde dere bare bitt i det sure eplet for å bevare roen??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Snakk med samboern din om hva du føler om detta!Fortell henne neste gang det at hvis ikke hun kutter ut de kommentarene sine, så kommer ikke dere til å komme på besøk mere! Si at barnet deres skal ha en oldemor som ikke trakkaserer folk!
SokkeLaila Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 ...aaargh!!! Fikk streng beskjed av svigermor selv i dag; 'Nå bør du ikke legge på deg særlig mer! Jeg gikk opp 14 kilo da jeg var gravid og du bør ikke legge på deg mer enn det, du heller!!' Hva sier man til sånt noe, da?! ..går i min 30. sv.uke og har lagt på meg.. akk.. 10 kilo.. Er 165 høy og veier 65 kg nå.. Syntes det var urimelig å buse ut med.. :/ *Surmuler i skjegget*
petite fleur Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 At det går an, noen tror visst de kan si hva de vil bare fordi de har levd en stund! Jeg synes samboeren din skulle ta det opp med henne. Det er hans mormor, kanskje det ville føles mindre ubehagelig etterpå om han tar det opp med henne på tomannshånd. Hjelper ikke dette, kan du jo si det til henne selv, og i siste instans slutte å besøke henne.... Lykke til!
dolly29 Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Lukk ørene, og godta deg som du er:) Men du kan jo si til henne at du blir lei av det og ønsker ikke å høre mer, og viss hun ikke har noe godt å si kan hun heller kneppe igjen!!!
jentebabymom Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 gamle mennesker er vanskelige å forandre.lukk igjen ørene!!!
Teltpluggen Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 For noen teite damer da! Her er det mer sånn... "SPIS jente! du spiser for to! du har LOV til det!" om sambo er bortpå og sier at jeg spiser mye så sier de bare "PFFFF!!".. Syns virkelig synd på deg egentlig.. 174 og 77 kilo er da ikke så mye? Syns ikke jeg i alle fall..
BEA-77 Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Det var da utrolig frekt og ikke er du tykk heller. Har nok normal BMI til vanlig du... Har selv BMI som normalvektig men i øvrste enden av normalvektig. Trives med meg selv og vet jeg ser bra ut. Men hos meg stikker det også litt når svigerfamilien min til stadighet må snakke om at den og den er så tykk og at de (som er syltynne) må passe seg osv osv. Har så lyst å rope ut at jeg har da i det minste en god utdanning, fritidsinteresser og jobber veldig mye. I motsetning til min svigerinne som ser perfekt ut, men som stort sett bruker dagene til å møte veninner på cafe og bytter ut maten med røyk. Lurer på hvem som egentlig har den sunneste kroppen jeg? He he, ble litt engasjert her, men forstår hvordan du har det. Tror nesten jeg ikke hadde klart å tie still dersom noen sa noe så frekt direkte til meg.
3 skatter ute:) Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 hva fader skal andre folk bry seg med og kommentere og si noe om hvordan folk er. Man trenger da ikke og fortelle folk at de er for tynne eller for tykke eller at man ikke er akkurat slik som de syns at man bør være. folk er da oftest klar over sin egen situasjon og mange prøver og gjøre noe med det også, men alle er ikke like. det ber viktigere at man kan og oppføre seg enn hvordan man ser ut, det skulle alle de der folka som driver slik og prater tenkt på, men stakkars folk, de har vel bare dårlig oppdragelse til HI: ikke er du feit- tallene dine er da helt normale. ikke bry deg om den gamle megga hun som har ett problem
Gjest MMJ Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Så frekke kan folk være mot med 3 ganger, så hadde jeg klikka den 4. gangen!! Jeg hadde gått, og sagt jeg ikke ville spise hennes mat så lenge hun syntes jeg var så feit!! Hadde ikke gått tilbake før en unskyldning var på plass!!!!!!!
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Det er bare å drite i! du er ikke feit.. herregud.. snakk om å virkelig såre folk! Synes du skal spørre hun om ikke hun trenger en annen stol?... feks, tvangs stol kanskje, med hjul.. så han kan rulles ut av rommet da hun åpner munnen sin på feil måte.
petrinesnuppa Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2007 skal på middag der igjen i dag. tar på meg TIGHT genser, så kan hun selv se at det ikke finnes noe mage. å tyner hun ut av seg noe i dag, frekk som hun er, så tror jeg at jeg tillater meg selv å svare tilbake med samme mynt.. kvalmende med sånne mennesker.. å så tenker jeg, hvorfor si noe slikt til gravide damer, alle vet at hormonene flyr og at det er lettere å såre folk da.. men ingen sier slikt til hverandre generelt sett, så hvorfor er vi gravide plutselig fritt vilt.. nei, satan kjerring, åpner du kjeften i dag, skal du få tilbake..... aaaarrrrghh å takk for så mange oppmuntrende meldinger.. believe me, it made me better!! HI !
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Så bra at du psyker deg opp!:-) Håper nesten hun sier noe ekkelt slik at du kan kjefte noe jævlig på henne...det fortjener hun jo!!! Men at du skal få sånne idiotkommentarer er jo helt høll i hodet...blæh, dustedame! Er forresten selv 174 cm, og da jeg var 77 kg (veier mer enn det nå), så var det jo absolutt ikke noe å kommentere på meg ang vekt, så det er altså ikke du som er tykk, men denne dama som er tykk i hodet!
twoboys & a girl Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 Hvorfor føler alle at de må ha noe å si om vekt, str på magene og maser ang termin?? Alle burde vite at det er sårende, også er vi gravide litt nærtagende. Får "råd" i øst og vest hva man bør spise, ikke bør spise, at jeg ødlegger jula til min eldste pga termin 28.des, kommentarer om for liten mage, bør legge på meg mer, bør ikke legge på meg 20 kg som sist..... Sist gang var mamma værst hun mente jeg var overbeskyttende og det som værre var siden jeg sluttet å røyke, drikke, måtte ta det med ro pga lavt blodtrykk, når terminen nærmet seg ringte hun i ett å lurte på om jeg kjente noe... Denne gangen bruker jeg de aggressive hormonene(!) mine og svarer de tilbake!!! Noen som har fått seg en overraskelse der. Hehe
petrinesnuppa Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. juli 2007 Reflex: har ikke gidda å sagt noe til han i forhold til i går, men han så at jeg ble oppgitt og trøsta meg. Han gikk på jobb 20 min etter middagen i går, på kveldsvakt, så når han kom hjem sov jeg. Og han gikk på jobb i dag tidlig, så jeg har ikke hatt mulighet til å si noe ennå, men skal ta det opp så snart han er her..(haha,det er snart også det!!) men ikke søren om jeg lar meg tråkke på lenger. har alltid vært sånn, latt alle si det de ville til meg, uten å gjøre noe anna enn å reagere inni meg selv. men lille bille har visst gitt meg forsvarshormoner, som jeg mer enn gjerne beholder videre etter fødselen!!
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 Jeg tror jeg hadde takket pent nei til neste middags-invitasjon dit gitt... Du kan jo skylde på at du har sluttet å spise i fare for å knekke stoler, og se hva hun sier da.
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 8. juli 2007 #19 Skrevet 8. juli 2007 fortell oss hvordan det gikk på middagen når du har kommet derfra da.. At enkelte ikke kan passe på seg selv istede for andre er IKKE bra!! til dere som har opplevd å få slengt slike uten grunn: sleng tilbake! Det fortjener de..
petrinesnuppa Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 8. juli 2007 jeg skal nok oppdatere.. kjenner at det går en liten f*n igjennom meg nå, så jeg har ikke en stor lunte i forhold til hva jeg kommer til å tåle.. stakkars dame, hun skulle bare visst...
twoboys & a girl Skrevet 8. juli 2007 #21 Skrevet 8. juli 2007 Har laang lunte til vanlig å godtar det meste, noe enkelte utnytter men i dette svangerskapet er det som om noe er snudd på hodet, er mye snarere å si i fra og angrer ikke på det i det hele tatt. Befriende... Mannfolk kan være litt dumme i blant, de ser og hører men vil ikke alltid ta å blande seg oppi det, de håper at det skal gå over av seg selv. Men vis dere fortsatt skal omgås kjærringa, så burde dere to prate om det slik at han best mulig kan forsvare deg. Lykke til med svigerfamilien:o)
Krokodillemor Skrevet 8. juli 2007 #22 Skrevet 8. juli 2007 Hvis du veier 77 kilo er det vel stor sannsynlighet for at mange i familien hennes veier mer. Får de også beskjed om å ikke sitte i den spesifikke stolen? Du får bare overse henne. Hvis hun ikke gir seg får du si at du blir lei deg av sånne kommentarer og at du selv synes at du ser bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå