Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Er det noen her som har eller har hatt fødselsdepresjon? Jeg sliter litt med angst og en slags uvirkelighetsfølelse inni meg om dagen. Har en gutt på 4 måneder. Er redd jeg aldri blir normal igjen. Noen med noen gode råd? Er redd jeg aldri skal få igjen lyst på flere barn, har liksom alltid sett for meg at jeg skulle ha to barn, og sambo har veldig lyst på en til om noen år.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Helsestasjonen er der for deg... De kan hjelpe deg videre... Iallefall så du får snakket om det, og kansje de kan vise deg videre til en psykolog hvis du vil det.. Kan være godt få snakket ut med noen...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har det også slik når det gjelder å gå i en uvirkelighetsfølelse. Hadde det før jeg ble gravid - så det sitter i lenge. Vet egentlig ikke hva som skal til for å få det vekk. Jeg har tatt kontakt med helsestasjon og det fikk jeg time til psykolog på få dager. Jeg går til psykolog så får jeg se hva som skjer. Når fikk du angst og uvirkelighetsfølelse, var i forbindelse med å få barn eller hadde du det også fra før?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Jeg fikk denne følelsen rett etter fødselen. Har aldri hatt noe problemer med dette før. Jeg venter på time hos psykolog, men har egentlig ikke lyst. Ser liksom ikke helt for meg at jeg skal bli bra for det.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har hatt, to ganger. Trodde også at jeg ikke skulle bli normal igjen, men det blir du...og til og med mye sterkere kanskje. Jeg vurderte også hvorvidt jeg skulle få flere barn siden jeg hadde fødselsdepr m førstemann, men tok sjangsen. Denne gangen har jeg ikke merket noen ting...hun er snart 6 mndr., så ikke la det stoppe deg. Husk at det tar ca 2 år før kroppen har restituert seg etter et svangerskap. Akkurat nå har du det sikkert ganske ekkelt, det kan bli verre, dermed er det lurt å kontakte psykolog, lege eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Til januarjenta vår. Hvor lang tid tok det før du ble bra? Og hva hjalp deg?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Første gang tok det nesten to år, men da fikk jeg ikke hjelp og ante ikke hva det var. Andra gang fikk jeg god hjelp fra fastlegen, pluss med., men de tok jeg ikke...ville prøve uten, da begynte det når gutten var ca 3 mnd og varte til han var ca 1 år. Hadde angst, var deprimert og gikk med en generel uro i kroppen. Det holdt nesten på å drive meg til vanvidd. Ganske ekkelt i grunn, for jeg hadde ikke hatt noen form for psykiske plager før, og har heller ikke hatt det utenom fødselsdepr....
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Ikke gå å lur på om du har fødselsdepresjon, ta heller kontakt med helsestasjonen og få hjelp. Du kan ihvertfall ikke bli verre av å snakke med noen. Jeg var tidligere plaget av angst og depresjon. Fra jeg begynte behandling med medisiner og psykolog til jeg hadde det helt fint igjen tok det ca 3 mnd. Du vil bli normal igjen og det finnes mange der ute som vil hjelpe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå