Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har ei lita tulle på 3 uker som sliter litt med magen sin, luftsmerter. Vi fikk tips om å prøve litt maltekstrakt utblandet i melka (hun får bare mm), men jeg lurer nå på om det hjelper henne noe særlig? Har lest endel på nettet at malt hjelper på treg mage, og at spebarn som bare får mm stort sett ikke har treg mage, og det har jo heller ikke jenta mi (hun har fremdeles avføring hver dag) Men har også lest at malt virker forebyggende og at det ikke er skadelig for henne, så... Noen som vet, har prøvd, har tips?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Har aldri hørt at malt skal hjelpe på luftsmerter...
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Malt hjelper på hard mage, det kan vi skrive under på Men på luftsmerter vet jeg ikke. Men vet at det finnes noen dråper du kan dryppe i melken som skal hjelpe mot luftsmerter.. Husker ikke hva de heter - spør på apoteket. Lykke til =)
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Ja, leste akkurat om de dråpene, men har glemt allerede hva de het.. ammetåka...)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Minifom heter de! Du får heeeeeeelt sikkert svar på denne tråden om at du ikke må bruke det, da de har gått ut å anbefalt å ikke bruke det pga no hormon greier om jeg ikke husker feil.. Jeg brukte det selv på min sønn, med god effekt!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Miniform ja! Fant ut at jeg også kan drikke fennikelte, det skal visst også hjelpe mot luftsmerter hos de små! Snuppa mi er så innmari glupsk og svelger en del luft under ammingen, spesielt på kvelden av en eller annen grunn.. også får hun jo vondt etterpå..
stratos Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Så lenge jeg full ammet brukte jeg intet ekstra annet enn tran. Nå bruker jeg daglig malt i grøten da lille pia har hard og treg avføring. Hun er 10 mnd og spiser både grøt, middag og brødskiver. Hun drikker mye væske, og får mm morgen og kveld men treg mage må hun ha arvet etter pappa`n sin:)
stratos Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 er det noe du har spist som kan gi henne luftplager? Brus?kål? you name it... Raper hun godt etter måltidet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå