Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg lurer på en ting ang grensen for alkohol og barnepass .... ville dere synes det er mye med fem øl på like manger timer når man skal passe på en to-åring? Da er det snakk om pass før leggetid, med andre ord (fem i dette tilfellet) øl på ettermiddag / tidlig kveld. Jeg synes det er for mye, men sambo mener jeg er altfor forsiktig / streng. Synspunkter der ute? Hvor skal man sette grensen? Vil jo ikke være prippen, men mener sikkerhet og evne til å reagere riktig hvis noe skulle skje er viktigst ....
trompetisten Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Er vel ganske vanskelig å sette en grense som er lik for alle. Vi tåler alkohol i forskjellig mengde... Store sterke menn tåler (ofte) mer enn små damer Folk må gjerne ta seg øl til maten, men ikke mer enn at de er i stand til å takle enhver situasjon som måtte oppstå forhold til seg selv og barnet. Hvis det innebærer 5 øl, så vær så god... Jeg for min del klarer meg med 2-3 når jeg har ansvar for barn
--arkin-- Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 jeg synes det hørte mye ut.. men synes det er vanskelig å bedømme vi er jo forskjellige.. jeg ville ikke at noen skal passe snuppa hvis de drikker så mye
Eve Dallas Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Hvorfor må man drikke øl når man skeal passe et barn? Skal han passe barnet alene? Iså fall er svaret, ingen øl. Grensen for å kunne kjøre bil er 0,02 i promille. Hva om barnet ble syk, han kan ikke kjøre bil da. ikke så veldig kjekt om ambulansen kommer, og det likter alkohol av deg. Passer man barn alene drikker man ikke alkohol. Er dere derimot to stykker, ser jeg ikke problemet med at EN av dere tar dere en øl eller to!
mumbo Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 For meg ville fem øl helt klart vært i overkant, og jeg er ikke bitteliten jente. Hvis man er vant til å drikke så føles det som man ikke blir påvirket, men reaksjonsevnen blir jo påvirket selv om man ikke merker det. Det er derfor man ikke skal kjøre bil. Hvis noen påstår de ikke er påvirket, la dem prøve å spille dataspill, det går som regel dårlig.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Det er jo helt riktig som skrevet over her at reaksjonsevnen uansett blir påvirket, selv om man føler selv at man er klar i hodet og har full kontroll. For hvem er vel ikke "selverklært verdensmester" etter noen øl??? :-) Må si jeg ikke helt skjønner hvorfor man ikke kan vente med alkohol til en situasjon der man ikke har hovedansvar for et lite barn. Sukk fra HI ....
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Her i huset drikker vi maks en øl, toppen to hvis barna er oppe. Rett og slett fordi rus og barn ikke hører sammen. Vi drikker oss heller ikke fulle etter at de har lagt seg, men kan dele en flaske vin. Tenk hvis man plutselig må kjøre på legevakten etc?? Jeg er ikke avholds, men får sabla lyst å bli det når jeg ser hva alkoholen kan gjøre med folk. Og jeg synes det er totalt uakseptabelt med fester o.l. mens barna er i huset. (Kjenner noen som gjør det.) Det er utrolig trist, og jeg tror få vet at det fort kan bli barnevernssaker utav slikt.. Kjenner noen som mistet barna sine pga at de drakk sammen med venner mens barna lå og sov.. Fatter ikke hva folk tenker på! Burde ikke fått barn, om de ikke kan holde seg i skinnet!!??
Gjest mphs Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Vi har bare drukket 1,5 glass vin hver av og til i helgen ellers syns jeg det blir for mye når jenta vår er hjemme. Om noen andre skulle passe henne mener jeg det samme.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 synes ikke alkohol og barnepass hører sammen i det hele tatt. Har tatt ett vinglass og eller en cider selv om kvelden. Men aldri drukket slike mengder. Tenk om det skjer den lille noe da? Må på akutten, med ambulanse eller noe? Hva tror du legen/ambulansepersonell/sykehuset gjør om det vises at barnepasser er litt bedugget? Da kan man vel få mye med barnevernet og lite med ungen å gjøre??
Stary Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Fem øl på fem timer er jo faktisk ikke så mye da. Jeg kan finne på å drikke det mens jeg er hjemme med sønnen min uten at jeg føler jeg gjør noe galt. Men det er som flere nevner her, forskjell på folk:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har nulltoleranse når det kommer til barn og alkohol! Hvis man er alene om barnet en kveld, så setter man seg ikke ned og drikker, så enkelt er det bare.. Hva hvis noe skjer med barnet? Hva ghvis barnet blir sykt og må på legevakten? Hvem skal kjøre? Sånne ting tenker jeg.. og jeg synest i grunn at alkohol er noe man kan nyte når man selv HAR barnevakt, ikke når man ER det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå