Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Min bestemor vil gjerne passe sønnen min på 8 mnd. Hun har sagt det veldig lenge at ho vil passe han. Ho er 72 år, og dårlig rygg. Nå er sønnen min høyt og lavt, og jeg må si at jeg helt ærlig ikke har veldig lyst til å la hun passe han. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Mamma sa når hun var 74 at hun var for gammel til å passe de minste barnebarna, men kunne passe treåringen (noen timer). Hun er ganske sprek, men har problemer med å komme seg opp fra golvet hvis hun har satt seg der. (Hey, mora mi er eldre enn bestemora di!!) Hvis hun har dårlig rygg, og dere ikke ville føle dere komfortable med det, er det god nok grunn til at hun ikke skal passe.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Siden barnets besteforeldre er fra 76 til 88 år gamle, så har gullet naturlig nok ingen oldeforeldre... Vi lar heller ikke besteforeldrene passe barnet nå, gullet er to år og temmelig vilter... Da hun var lita - les: baby, så passet mormor noen timer på dagtid, noen ganger. Ville ikke belaste henne med ansvar for natt.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Oldemor og oldefar vil gjerne hjelpe til, men vi har sagt rett ut at vi ikke vil gi dem så mye jobb, siden de er oppi åra og fort blir slitne. Det er bare å si det på en pen måte, så de skjønner at det er like mye av hensyn til dem som til babyen ) Vi veier heller opp med å besøke dem så ofte vi kan, og invitere dem til oss.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 ja oldermor passer di noen ganger,men så er oldermora dems ung(64)
Helene <3 Sarah Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Har ikke betenkeligheter med å la oldemor på 70 passe noen timer, men over natten blir kanskje litt mye for alle parter..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Ingen problemer med å la den ene oldemoren dems passe barna mine,men så er hun bare 50 år da=) Hehe. Min bestefar fant seg en ung dame etter min ekte mormor døde.
fleXibel Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Vil mer enn gjerne la min mormor passe snupp.. Men min mormor er veldig usikker på seg selv, hun føler seg tryggere ved å passe litt eldre unger (hun er redd noe skulle skje med henne og at ungen da ikke får noe hjelp fordi ungen ikke kan si i fra). Så hun trives med å passe på barn fra 3 år og oppover (og det respekterer jeg, hun har vært en del dårlig så det er forståelig at hun er usikker). Men mormor er ikke mer enn 66 år, så hun er fortsatt ung pg sprek når vesla er 3 år (om 1,5 år).
Chunky81 Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Jepp. Må legge til at hun er 76 og meget sprek (og har selvsagt vet å gi beskjed dersom det er for mye/slitsomt).
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Tippoldemor får ikke passe vesle. Hun er for "ustabil" føler jeg, jeg mener, dama er 101 og kan jo sovne hen når som helst:p Oldemor får passe men ønsker ikke selv å passe over mange timer eller over natten da hun ikke vet helt hva hun skal gjøre når vesla gråter. Men hun vil gjerne passe når hun blir litt eldre. (er 10 mnd nå)
Gjest Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Oldemor og oldefar får ikke passe, han er for liten, og helt ærlig trur jeg ikke de ville vært komfortabel med det heller..., Men, de løfter og hoier med han når vi er ¨på besøk - noe vi er veldig ofte
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Vi har latt oldeforeldrene passe begge barna noen timer om gangen Eldste 4år, minst 12uker, men vi må se ann for hver gang. Oldefar har kols og blir for sliten , så det kommer ann på formen hans. Men vi passer på å besøke dem ofte da:) Vt jo desverre att oldefar ikke kommer til å være her så veldig lenge til:( Oldemor derimot er i topp form, så det hender ho tar noen trille turer:)
lille je Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Niks, kommer ikke på tale! Dårlige til beins og røyker som skorsteiner begge to. De hadde nok ikke villet heller.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Oldefar og fruen hadde vært de eneste som fikk passe. De er 68 og 69år og spreke, mens den ene oldemora er 88år og ikke fult så sprek, mens den andre hadde ikke fått lov uansett. er alkoholiker og røyker som en skorstein!
Uwimana Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 JA SELVFØLGELIG!!!! hun er 76 år, og bare sååå sprek!! har selv hatt 7 barn, så det har jeg og slett ingen betenkligheter med en gang!! lillegutt er såå gla i henne, og hun er med på absolutt alt:) gøy gøy!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 Snuppa sine oldeforeldre passer ikke nei, selv om ho storkoser seg med oldebesten... Han setter seg til og med ned på gulvet, og leker med henne, og han er 89 år!! Oldebesto e snuppa litt redd... Men vi prøver å besøke de ofte, da de er gamle og vi vet ikke kor lenge mormor vil leve...
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Lillegutt har 4 oldemødre. Men kun 1 av dem er i stand til å passe han. Hun bor 100 mil unna oss. Men har passet han 1 gang, da lillegutt var 4 mnd. Jeg måtte til legen, og hun tok seg veldig godt av han i 1 1/2 time. Var ingen tvil i meg om at det kom til å gå bra, fordi hun er så sprek og vant til små barn. Hun er 76 år, men det virker ikke sånn;) De 3 andre, er nok for dårlige i bena, og på andre måter. Så det hadde jeg aldri turt nei. Hvis du ikke har lyst, så sier du nei på en fin måte. Du kjenner både bestemora di og gutten din, og kan derfor avgjøre hva du føler er best.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #18 Skrevet 10. januar 2008 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å la min mormor passe gutten vår, men hun bor for langt unna til at det blir noe realitet. Når det gjelder svigers, som er på alder med min mormor, da er jeg mer skeptisk. Svigerfar er blitt delvis lam i ene foten og kan ikke gå skikkelig uten krykker, og svigermor har fått et virus på balansenerven som gjør at hun er svimmel og i tillegg ganske så glemsom. Så glemsom innimellom at det er skummelt, skulle nesten tro hun var i ferd med å utvikle demens. En annen sak er den at svigers har aldri hatt et spedbarn selv, min samboer er adoptert og var ca 3 år da de fikk ham. Svigermor har det med å ta ham opp når han ligger og skal sove men ikke har sovnet ennå, for da skal hun liksom bysse ham i søvn, men for det første så burde han lære seg å sovne uten hjelp og for det andre så ender det bare opp med at hun sitter og snakker og "dikker" med han. Jeg blir grusomt irritert, men jeg kan jo ikke si noe, da blir sambo sur og en vet aldri hvordan dama reagerer. En annen ting som irriterer meg er at når gutten gråter så sitter hun og sier at nå er det sånn og sånn som er vondt så da må vi gjøre sånn og sånn, så aner hun jo ikke hva hun snakker om.. Og det h****tes babyspråket! Greit nok å tullesnakke litt men det får da være grenser, det er helt forferdelig å høre på henne når hun setter i gang. Gutten vår er ikke 2 mndr enda men svigermor har flere ganger sendt sms og spurt om hun kan "få låne gutten med tåteflaske og bleier", dette gjorde hun til og med før han var blitt 1 mnd. Altså, jeg ammer! Jeg låner han ikke bort bare for at hun skal få lov å gi han mat og få bytte bleier, jeg har da melkeproduksjon å tenke på. Og joda, jeg har pumpe og jeg pumper, men jeg syns det blir litt teit hele greia, og pumpinga er ikke like effektiv som når han suger. Jeg har sagt til sambo at han kan si til henne at om hun har lyst å se barnebarnet i våken tilstand litt oftere så er det bare å komme innom en tur. De bor liksom i gangavstand, men det har ikke skjedd en eneste gang på de årene jeg har bodd her, at de har stukket innom på eget initiativ. Det virker heller ikke som det faktum at de har fått et barnebarn hjelper på. Og så er det alle "gode" rådene svigermor kommer med, ja det irriterer meg det og, hun har jo ikke særlig spedbarnserfaring selv. Nei, jeg er ikke overbegeistret for svigermor. Svigerfar er koseligere ... Er ikke særlig ivrig etter å la dem passe gutten vår så mye når han blir eldre. De jo blir eldre selv men det er også det at min sambo er fantastisk bortskjemt, og det er vel fare for at de vil behandle barnebarnet på samme måte som de har behandlet sin sønn. Med den økonomien de har så kommer ikke vi til å kunne opprettholde samme nivået etter de har gått bort. Dette ble en aldri så liten avsporing men jeg følte for å få litt utløp for frustrasjonen min! :>
Trebarnsmamma30 Skrevet 12. januar 2008 #19 Skrevet 12. januar 2008 Jeg lar gjerne mormora mi som blir 70 snart passe jenta vår på 2 år i noen timer, men helst ikke over natten.. Hun bor ca 15 min kjøretur fra oss, kjører bil selv og er her ca 1 gang i uka på besøk.. hun har en søster og en svigerinne som ikke bor så langt unna oss, så hender hun kommer innom her og henter Kristina og tar henne med til søstera eller svigerinna 2-3 timer også.. Hun er veldig sprek da, ute og farter hver dag.. men så er jo ikke 70 så gammelt lenger:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #20 Skrevet 13. januar 2008 jr har bare 3 oldemødre igjen, men har til gjengjeld ei tippolemor på noen og åtti. hun har ikke sett han enno da hun bor 60 mil unna. ene oldemora, min farmor, har jeg ikke betenkeligheter med i heletatt. hun er 74, men har mark i rumpa;) hun pleier å passe lillebroren min på 1 år ofte, og har gjort det hele veien. skal forresten passe han onsdag og torsdag i uka her. (legetime og fysio.) min mormor (61år) har desverre kreft og er utrolig redusert, men hadde heller ikke hatt betenkeligheter med å la hun passe han heller viss hun var frisk. den tredje, sambos mormor(71år).. vet ikke helt, hun bor ett stykke unna, men vi synes ikke hun er så flink med han. stresser en del. får se etter de har fått bedre kontakt om vi føler oss trygge på det. dette er det vi begge mener, og til nå er det bare mormora og den nevnte oldemora hans som får passe han.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #21 Skrevet 17. januar 2008 Mine besteforeldre var unge og spreke og passet oldebarna mer enn gjerne. Dessverre ble de begge dårlige med kort mellomrom, og døde (for meg) veldig unge. De forgudet sine oldebarn, og når jeg da sammenligner med de gjenlevende oldeforeldrene på gubbis sin side, så må jeg ærlig innrømme at jeg blir litt bitter. De har ingen interesse av sine oldebarn, og ungene vet knapt nok hvem de er. Og de enser knapt ungene når de en sjelden gang ser dem. Ergo, NEI oldeforeldrene får IKKE passe mine barn. De har ingen interesse av det, og nå er de blitt så gamle at det hadde vært uaktuelt uansett.
Matja Skrevet 18. januar 2008 #22 Skrevet 18. januar 2008 Mine FORELDRE er 65 og 72, og de er de eneste jeg har til å passe lille gull på 8 mnd... Det er vel egentlig ikke alderen, men helsen som bestemmer om de kan passe barn eller ikke? Bortsett på gamla på 101 da:-D
Gjest anouschka with Love Skrevet 11. februar 2008 #23 Skrevet 11. februar 2008 Oldemora til sønnen min passet han fra han var 1 til han ble 3 år siden vi ikke fikk barnehageplass. Da var hun 72 år men sprek som en loppe . Skal nevnes at hun har passet ti unger av gangen hele sitt liv. Sluttet med dagbarn virksomheten sin når hun var litt over 50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå