Gå til innhold

Ungen min på 13 mnd har over 39 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

men har både lekt og er i relativt ok form. Var våken endel i igår natt og var veldig varm, vært varm idag og. Har lagt han nå, han var ganske slitn virka det som.. Har ikke noen andre symptomer enn feber og er slapp. Har jeg gjort feil? Burde jeg ringt lege? Han sover så søtt nå

Bekymra mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge almenntilstanden er bra, er det ikkje noko å bekymre seg for. Regelen er vel at ein skal ta kontakt med lege når ungen har hatt feber i tre dagar, viss det ikkje er noko anna som er gale i tillegg.

Når småen vår kjem opp over 39,5 gir vi han paracet (stikkpille), for å få ned feberen litt.

Det vi fekk beskjed om på legevakta var at dersom det "berre" er feber som er problemet, treng ein ikkje ta kontakt før temperaturen går opp over 40,5.

Skrevet

Vesla våres har ligget ei uke med opptil 40,7 i feber.Fikk bare beskjed om å gi febernedsettende med jevne mellomrom.

Skrevet

Se på magefølelsen! Sist guttungen hadde over 39 i feber i nærmere 3 dager gikk jeg til lege med ham fordi jeg hadde en ekkel følelse i magen... Han spiste veeeldig lite og drakk minimalt... Hos legen ble det påvist kraftig halsbetennelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...