bee* Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 syns dre gutten min er tynn? selv syns jeg han er veldig tynn men han spiser som en hest men har hatt en litt mat lei periode så han er sikert nermere 9 kg nå.. men burde jeg prøve noen "opfeitnings" kur?? noen som har noen tips i så fall? når jeg bærer han så kan jeg kjenne hoftene og skuldren "stikke ut" og jeg kan telle alle ribbe bena. Helse søster og leger har aldrig komentert dette.. kansje bare ho mor som er litt overbesyttende?? hva syns dere
Gjest mphs Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Tja kommer ann på. Jenta mi er 80 cm og ca.11 kg og jeg syns ikke hun er tynn. Hun er snart 22 mnd.
bee* Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2007 søskenbarnet han er lenger men 11 kg og han ser ut som en bjørn så det er vel ikke så lett å si uten å se han
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 min er 16 mnd og er 83 cm og 10 kg. Han er tynn men han spiser godt og er ikke noe syk. Frisk og rask så bekymrer meg ikke. Har nevnt det for hs men de er ikke bekymret. Noen er tynne og andre er runde:)
Ranveig R Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 På 1-årskontrollen var småen 78cm og 9,5kg. Var heilt innanfor normalen, men eg syntes han var blitt tynn fordi han hadde vore veldig rund fram til han begynte å krype/reise seg ved 10 mnd. Måtte på ekstra veiing på helsestasjonen sidan vekta var den same ved 10 mnd som ved 12 mnd. Ved 13 mnd hadde han lagt på seg 30g eller noko slikt, så då var alt greitt sa helsesøster. No er han 21 mnd akkurat som guten din. På vekta her heime veger han ca 11,3kg, og då eg målte han for ei veke sidan var han 84cm. Framleis syns ribbeina godt når han strekker seg, men han er ikkje like tynn som han var. Tips for å få opp vekta litt (det ER godt å ha litt å gå på om ungen skulle bli sjuk f.eks.): * Ha ei skei olje i middagen * Bruk godt med margarin under pålegget * La ungen ete når han har lyst på mat, legg heller inn eit mellommåltid enn å vente litt for lenge på middag * Avocado er godt og sunt - og fullt i kalorier ) Kan etast som den er, eller most som pålegg.
bee* Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2007 tusen takk for tipse hehe det med mye smør på skiva gjør jeg allerede hehe.. gubben syns det ser drit ekkelt ut.. men vet om det er er noen pålegg som kan være bede "oppfeiting" på en andre?
Ranveig R Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Småtten er eit lite vanemenneske når det gjeld pålegg, han vil stort sett berre ha leverpostei, skinke eller ost. Det eg har gjort er berre å la være å kjøpe dei magraste produktene til han. Sidan eg er heime med han har vi for øvrig ofte tid til å lage varm lunsj, og det er heilt tydeleg at han får i seg meir mat når det er f.eks. ris og fiskekaker å få, enn den vanlege skjeva med leverpostei...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 joda vi har et lite vanemenneske vi også.. i dag prøvde jeg å gi han jordær syltetøy tenke vi skulle kose oss litt siden det var lørdag men lille søstera på 9 mnd fikk leverpostei og han belja og skreik.. han skulle ikke ha det ekle syltetøyet han skulle ha leverpostei han og.. hehe det går mest i leverpostei, prim, ost og skinke her og ja. men da skal jeg prøve å kjøpe de feteste utgavene da.. takker og bukker for hjelpa
flust Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Jenta mi er 20 mnd i dag, og da jeg veide henne i går var hun 80 cm og 9,7 kg. Slank jente sa damen på helsestasjonen. Helt perfekt, svarte jeg. Hun er slank, ja, men hun er ikke mager. Hun er frisk, aktiv, blid og sulten, så jeg er ikke bekymret. Hvis det samme gjelder gutten din så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Min gutt på 1 år og 6 mnd. er ca 85 cm lang og ca 10,4 kg. Så jeg synes ikke det hørtes så ille ut egentlig. Min er ikke for tynn og ikke for stor. Han er akkurat passe og følger kurven sin fint.
bee* Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2007 det var godt å høre :-) jeg var vist også veldig lita og tynn som lita.. takk for alle de fine svarene
RajaPia Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Unger er jo så forskjellige. Om helsestasjonen ikke sier noe , og han er frisk og rask så .... Men stor er han ikke i allefall. ) Mi er 22 mnd , 84,5 cm og 11745 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå