Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ni dager over termin nå, og ingen antydning til fødsel. Begynner å bli nervøs for størrelse på babyen og muligens hard fødsel, da forrige barn var 4500 g og fødsel ente med hastekeisersnitt... Har vært innstilt på å føde vaginalt, men er nå så sliten og småredd for fødsel at jeg vurderer å snakke med jordmor på mandag om å få innvilget KS snarest mulig. Noen her som har fått det? Hva er deres erfaring?

Håper noen har anledning til å svare ganske raskt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ks 8 dager over termin,var hastesnitt da så det var ikke planlagt..

vet ikke om det var helt det du mente..=?

Skrevet

Nei, det var ikke hastekeisersnitt jeg mente..... Det jeg tenker på at jeg blir mer og mer redd for størrelsen på ongen og er redd for at denne fødselen skal bli lik den forrige... Ønsker derfor å få innvilga KS slik at jeg slipper å være våken om natta å sånn, liksom... Skal høre med jordmor på mandag....

Skrevet

Jeg fikk hasteks da jeg var 16 dager over termin. De prøvde å sette meg i gang, men det skjedde ingenting. Det eneste var at baby ble stresset og at fostervannet var misfarget. Så han måtte ut i en fei. Like greit, eller så hadde han vel vært der inne enda....hehe...han ble 5 i forrige uke ;o)

Skrevet

Jeg fikk planlagt keisersnitt etter termin med min første. Årsaken var at babyen var stor og jeg var liten (mekaniske misforhold). Var på kontroll på sykehuset (bla ultralyd) en fredag 2 dager etter termin. Da ultralyden viste at babyen lå på mellom 4,5 og 4,8 kilo ble det bestemt at jeg skulle legges inn den påfølgende søndagen og ta keisersnitt mandag morgen. Dersom jeg fikk noen tegn på at fødselen ville starte før innleggelsen måtte jeg inn på sykehuset umiddelbart (heldigvis skjedde ikke det).

Hadde et flott, planlagt keisersnitt den mandagen og ingen komplikasjoner verken hos babyen eller meg.

Lykke til med samtale og fødsel, enten den blir vaginal eller ved keisersnitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...