♥2 små gull♥ Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Syntes det er mange som er så hysteriske på dette, at barna skal være i seng før man tar seg et glass med vin. Syntes det blir helt feil jeg da. Vi drikker oss selvfølgelig ikke fulle, det gjør vi aldri når barna er hjemme, men vi syntes det er viktig at de får et naturlig forhold til alkohol, at det ikke blir et tabu-tema. Så "med vilje" tar vi oss et glass vin/øl til maten innimellom sånn at barna skal se at man ikke trenger å forandre seg, eller at det blir ubehagelig selv om man har tatt et glass vin. Syntes det blir for galt at barna skal være tenåringer før de ser noen ta et glass vin første gang...
--arkin-- Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 ja det gjør jeg og ser ingen problemer med det... men folk får gjøre akkuratt som de vil, men jeg mener de ikke har noe skade av det.. vet selv når jeg må stoppe
Stary Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Jepp. Drikker et glass vin i skrivende stund. Mens sønnen min leker i grinda. Slå den du:)
så var vi 4 Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 jeg drikker ikke alkohol til mat jeg, blir vann eller brus. Og tror ikke jeg orker å legge om vanen bare for å vise Martin alkohol Men det skader vel ikke å ta en pils i solveggen, tror ungene overlever det uten alvorlige traumer
--arkin-- Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 ser nå på svaret mitt at det nesten ser ut som jeg drikker veldig ofte med dattera mi til stedet, men det gjør jeg ikke.. pleier som regel å drikke når jeg skal ut og da er jeg ikke sammen med snuppen..
Liten Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Jeg tror det er greit å vise barna at man drikker bare litt. Å drikke alkohol betyr ikke at man skal bli full. Greit å bli litt brisen av og til, men å bli FULL er så vanvittig umodent. Skikkelig "russ", tenker jeg.
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Jeg drikker ikke rundt barna,men pappan kan ta seg en øl på kvelden(men mini legger seg klokka 19 og han tar seg en øk i 20 tiden)Men jeg kommer nok aldri til å gjøre det,men jeg drikker verken øl eller vin så det jeg drikker,drikker jeg når jeg er på fest;-)
Armani:-) Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Ja det gjør vi,men har ikke fest med barna til stede. Kun litt vin og øl for kosens skyld en fred el lørd kveld:-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Jeg liker ikke vin og øl, og heller ikke så veldig mye annet =P Og er ikke for å drEkke når ungene er til stede. Ser ikke noe galt i å ta et glass til maten foran ungene. Men iom at jeg ikke liker så mye, har det aldri blitt til det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 At en av oss tar en øl er helt greit, men jeg syns ikke om at begge foreldra drikker, av den enkle grunn at det kan skje noe som gjør at man må ut og kjøre. Det er nå sånn jeg tenker NÅ, når snuppa er så liten, men det kan hende jeg forandrer syn på det etterhvert... For et par uker siden var vi på fest, var sikkert 40 stk der, og alle drakk og kosa seg, og var noget høylytte... (utenom gravide jeg), og plutselig ser jeg en unge komme ut fra soverommet, og roper "mamma, han våkna"... da var alle 3 unga hjemme, og de 2 eldste (som var sikkert 8-10 år) passa på ungen på 4 mnd!!! DET blir noget drøyt... synes jeg!!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Ja det kan vi godt gjøre er stoooor forskjell på å kose seg litt med noe godt å drikke og det å bli full! Snuppa vet ikke forskjell på cola og øl, bare at hun ikke får drikke noen av delene..
Gjest MMJ Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Et glass vin eller 1 øl ser ikke jeg problemet med. MEN, mine barn skal ALDRI se meg eller samboeren min i alkoholrus!!!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 kan fint drikke et glass vin eller to, eller ta et par øl til maten med snuppa tilstede. syns også det er greit så ikke alkohol skal bli sånn skummel og ubehagelig greie for henne
silhah og emilie Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 ja vi kan godt KOSE oss med et glass vin eller 2 eller et par øl, men aldrig slik at vi blir beruset. kun for kosen sin del jeg er oppvokst i en familie der man hadde et ganske avslappet forhold til alkohol, mamma og pappa kunne godt kose seg med noe godt å drikke uten å bli fulle så klart og jeg tror det er derfor jeg har et så avslappet forhold til det også
Miramor Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 Det drikkes ikke alkohol her i huset i hele tatt. Så ungene mine vet ikke hva det er. De har lært å si "skål" i barnehagen da :-)
rava Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 Kan godt ta et glass vin eller en øl. Det samme gjør mannen min. Men ikke noe sånn at en føler seg det minste påvirket. Vårt forhold til alkohol er at det er et nytelses middel og ikke et rus middel. Dette har jeg som mål å prøve å lære barna mine og. Jeg vil ikke ha noe tabu rundt dette med alkohol. At det skal være noe som man gjemmer vekk i skuffer og skap og så sniker frem når ungene er i seng. Det virker jo mye mer unaturlig og rart enn om foreldrene drikker et glass vin i barnas åsyn.. Tror det viktigste er åpenhet. Min 7 åring vet endel om alkohol og hvordan det vriker på folk dersom man drikker for mye. Dette fordi jeg har fortalt henne om hvordan for mye alkohol kan vrike på folk. Men en ting er sikkert og det er at barna skal aldri se oss beruset. Kan fortelle om dattera til ei venninne av meg. HUn var ca 10 år på tidpunktet, familien var på campingtur sammen med et par tre andre vennepar. De hadde kjørt lenge og da de kom frem ble det grilling og noen i gjengen tok seg en pils, det samme gjorde faren. Jenta ble livredd og gikk å sattte seg i campingvogna og ville ikke komme ut. Mora forstod ingenting og gikk inn for å snakke med jenta. Da fikk hun vite at ei lærerinne på skolen til jenta hadde skremt vannet av ungene med hva som skjedde når voksne drakk øl. Lærerinden hadde tøtet dem ørene fulle om hva som skjedde da de voksne drakk øl og jenta trodde at bare en drakk en øl så ble en helt forvandlet... Så balansegangen er fin..
balsam Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 jeg har valgt å ikke gjøre d, men det er nok fordi at jeg har hatt en barndom fult av rus, men sambo tar seg gjerne både 1 og 2 øl, og dersom vi er på besøk som julaften osv er det andre som drikker litt uten at det plager meg=) da kjører jeg heller=)
augustjanuar Skrevet 7. juli 2007 #19 Skrevet 7. juli 2007 jeg gjør det ikke, men faren tar seg gjerne en øl til maten
nickoline og supermann Skrevet 7. juli 2007 #20 Skrevet 7. juli 2007 Både 1 og 2 glass vin eller en øl eller 2. forskjell på det og være full!!!! Jeg synes det er bedre med et glass øl en cola til god mat, så derfor gjør jeg det..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå