Süsse Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes det. Synes ogsaa at det virker som latmannssport, men jeg er sikker paa at de som golfer, vil si meg i mot.
prekæs Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2007 Vet om flere som har solgt huset, flyttet i leilighet og begynt med golf. Kroppen deres blir på den måten utsatt for livets første trim (er det trim?) Eller så har de skiftet vennekrets og blitt, som de sier, "dratt med" og blittt hektet. Den gruppen understreker alltid hvor lite snobbesport det er:)
Süsse Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Trim og trim, de bruker da disse bilene eller en som drar baggen deres etter seg Aa svingen litt med stanga er ikke trim altsaa! De jeg kjenner som driver med golf er kanskje litt snobbete... Og noen av de er slik "wannabe".
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har alltid annsett golf som snobbete og kjedelig sport. Nå går min sønn på dette. Han er 8 år, er litt ukonsentrert og rastløs, så det er kjempegøy å se han klare å mestre en slik sport, i fjor var det trail. Så får vi vente på neste år å se hva som blir den nye hobby`n da=)
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Ja, det vil jeg si. Trim kan en vel heller ikke kalle det, men en ekte snobb unngår vel all idrett som involverer svette uansett. Valget av en passende "idrett" sto mest sannsynlig mellom dart, biljard og golf, og siden de to førstnevnte allerede var "langt fra snobbete brun pub"-stemplet, falt valget selvsagt på golf
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Trail er motorsport. Evt for barn kjører de med 50 kubit motorsykkel i skog. Veldig sakte kjøring i ugreit terreng. Utrolig balansekrevende sport.
Gjest ->>- Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Det er ganske gøy. På åttitallet var det snobbete, nå er det vel egentlig bare ganske harry å tro at man er no' fordi man golfer.
___ Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Største problemet med golf er at det tar så sinsykt stor plass. Tenk hvor mange fotballbaner det hadde blitt plass til på en golfbane. Ellers er sporten sikkert fin den. ikke voldsomt med idrettskader, mulig å starte med etter at du har fylt 70 og relativt sosialt tror jeg.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Nei, jeg synes ikke det er snobbete..... Ganske god trim er det faktisk også. De som kjører biler og bruker caddier er vel gjerne de som spiller på et annet nivå enn de fleste jeg kjenner i alle fall. Tenk dere hvor mange skritt man går for å komme seg gjennom en 18-hulls bane..... særlig hvis man ikke er alt for flink golfer og må gå litt på kryss og tvers i tillegg..... ;o)
KaMa Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Kansje hakket mer snobbete enn å gå i teateret. Og jeg anser meg selv som særdeles lite snobbete, og går gjerne i teateret.. Nå kjenner jeg faktisk ikke noen som golfer, eller som åpent golfer. Men jeg ville vel ikke syntes det var snobbete om noen jeg kjenner begynte med golf, om de hadde genuin interesse for det. Og er det ikke i grunn en sport hvor man må bruke hode? Man kan jo ikke bare slå vilkårlig etter ballen. Man må kunne beregne både avstander, ens egen kraft, terreng osv. De som golfer fordi de ønsker å signalisere noe om gruppetilhørighet, er i mine øyne bare fryktelig harry.. (En betegnelse jeg aldri trodde jeg skulle bruke her inne...)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Jo, man må bruke hodet...Og for å bli en god golfer trengs ufattelig mye terping. Tusenvis av slag... Dere som synes det er harry får bare gjøre det. Kroppen har i hvert fall ikke vondt av å gå de 8-9 km som skal til for å komme rundt en 18-hulls golfbane. De ferreste hobbygolferne bruker golfbiler eller caddier. Hvor mange av dere går en snau mil i naturen flere ganger i uka? Synes det virker som god trim, jeg Süsse!!
KaMa Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Var det noen andre enn meg som brukte ordet harry i denne sammenhengen? Om det var mitt innlegg du siktet til, så prøv å les igjen. Jeg syns alle som gjør noe som helst for å havne innenfor en eller annen sosial rang, er harry. Selv mener jeg at golf nok må være en utfordrende sport, pga man må bruke hode og ikke bare kropp. Noe som for meg forklarer hvorfor mange syns denne sporten er artig å drive med.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 Sorry KaMa, ser at det kan virke sånn, men det med harry var ikke myntet på deg. Harrybegrepet tok jeg vel bare med fordi jeg har hørt det så mange steder fra tidligere. Det ble feil i denne tråden. Er enig i det du skrev i innlegget ditt!!
prekæs Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. juli 2007 Vet de går langt. Men ser man på tempoet er det jo temmelig lavt, En nær bekjent av meg golfer og sier han bruker 3- 4 timer på en "omgang". Men det er klart... er alternativet ingen trim i det hele tatt er jo golf godt nok.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 Det er nok en fordel å ikke bare gå å "daffe".... Det er som regel ganske tett med folk på en golfbane, og det er ok å holde tempoet litt oppe.... Folk liker ikke å måtte vente for lenge på et hull..... ;o)
Tokatter_USA Skrevet 8. juli 2007 #19 Skrevet 8. juli 2007 Det høres ut som noe mannen min drev med som barn - men det var ikke organisert på noen måte, bare for gøy. Som voksen ble han en ivrig terrengsyklist (med svært god balanse) - OG golfspiller! Men så ble han lei av golf. Det tok for lang tid og kostet for mye. Men noen snobbesport var det ikke, ikke her iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå