Gå til innhold

Hvordan få pappa mer innvolvert???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har har ei nydelig jente på 9,5 mnd. Før ho ble født hadde jeg selvføgelig forventninger om hvordan det skulle bli. Han har alltid vært flink med barn. Men når tulla ble født har han forrandret seg veldig. Vet ike helt hvordan jeg skal si det, han er jo ikke ett dårlig menneske. Jeg er bare så skuffet for at han ike tar mer ansvar og del i hennes liv. Han har en slitsom jobb med lange dager og han jobber mye netter, men han kan jo ta seg litt tid i helgene, og avlaste meg uten at jeg må avtale det på forhånd. Åhh, jeg blir så sinnsykt frustrert. Selv om jeg går hjemme er jeg ikke superwomen. Vil ikke såre han heller, så jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Han skifter aldri bleier, må spørre om han kan gi ho middag eller grøt, hvis han står opp med ho steller han ho ikke, jeg må kle på ho osv... Er han hjemme en hel dag klager han hvis ho gråter eller bruker stemmen ltt høyt.

Ho er veldig blid og fornøyd, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan være litt mer tålmodig. Noen som har noen råd om hvordan jeg kan gå frem???

Hisen frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den som ikke får ansvar tar ikke ansvar. det er da helt naturlig at han skifter bleier ol? ikke gi han beskjeder om hvordan alt skal gjøres, la han finne sitt eget system uten at du blander deg inn. når han kommer på ettermiddagen kan du jo si: nå tar jeg en tur i butikken, hun har spist da og da og bare gå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...