Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Vi har kjøpt stellebord. Herregud! Er i uke 13, men har bestemt oss for stellebord for lenge siden (pga. det er den eneste typen vi liker som vi faktisk får plass til..) og det koster normalt 1600. Men i går kom vi over det til 1100 kr, og da måtte vi bare slå til. Er forferdelig tidlig, men koselig også. Har satt det på plass i speilgarderoben (er det eneste stedet vi har mulighet til å ha stellebord pga. plassmangel) og pyntet med bamse og uro som vi har fått i gave. Nå skal det stå der i lange evigheter før det blir tatt i bruk, men uansett koselig å få det på plass. Noe må man da gjøre på mens man går og venter Følte meg litt kokko da jeg drev å pusle med det..men, men.. Har lagt ut bilde for jeg synes det var så søtt... Nå skal jeg titte på det hver eneste dag i seks måneder til. Blir smårar jeg av å gå gravid!
Happy H Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 ingenting å være flau over,måjo slå til når du kommer over sånne kupp. d e mye som skal handles inn til den lille og, så d e jo veldig ok å kunne fordele utgiftene istede for å shoppe alt på en gang.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Det er det vi har blitt enige om og, men man føler seg likevel litt skrullete når man går og handler ting, og ser gravide som ser ut til å skulle føde innen få timer, som handler de samme tingene.. Da føler ihvertfall jeg meg litt i overkant ivrig.. Men det er gøy da. Og fryktelig kos
Happy H Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 kjempe arti, bare kos deg du=) vi e så forskjellige, nokken tør ikkje ta ting inn i hus pga d e redd for å sitte med masse utstyr hjemme om nokke sku gå gale, andre har et mer avslappa forhold til d. vi fikk ting tidlig i hus og, men laget ikkje til før like før babyen sku komme.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg tenker som så at bebis skal det bli uansett...så går noe gale - noe vi absolutt får satse på at det ikke gjør - så er det en annen liten bebis som skal vaske stumpen sin på dette stellebordet. Men vi går for gull - og satser på å kjøre dette svangerskapet fullt ut Men skjønner motsatt tankegang også.. som du sier; vi er forskjellige. Ha en fortsatt strålende lørdagskveld - nå er det biff-tid her i huset
Mamma til snart 4 Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 vi var også tidlig ute, uke 19 trur jeg, men vi fikk så mye klær til babyen tidlig at vi måtte bare kjøpe;)
jente08&jente2010<3 Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Ingenting å tenke på jeg er i min 14 uke nå, og vi kjøpte vogn her om dagen! kunne ikke utsette det, for den var på tilbud, og vi må ha akkurat den vogna der, for å få den inn i bilen..hehe... så da slo vi til:) man må passe på tilbud, og ta det etter økonomien:) sånn er det bare:)
Ranveig R Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Det er jo berre dumt å ikkje slå til når ein kjem over eit bra tilbud... Ein må jo ha dei same tingene om ein kjøper dei i veke 13 eller i veke 38. Då vi venta førstemann kjøpte vi inn utstyr gjennom heile svangerskapet, for å fordele utgiftene litt. Mykje bedre for økonomien enn å vente med alt til termin )
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Jeg kjøpte en nydelig kombivogn før jeg ble gravid i det store og hele (kom over en veldig pent brukt til 1/3 av nypris) + en liten bag til trehjulingen til storebror (den vogna skal bo i bilen) Nå har jeg litt kjøpepause - men handler nok litt klær på salg innimellom...Er i uke 14 nå.
Miss RM Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Går inn i min 24 uke på mandag, og har kjøpt ganske mye allerede.. Alt av større utstyr er i hus, unntatt en stellekommode som kommer om et par uker... Synes det er, som flere har sagt det, bedre å spre utgiftene, og kommer man over gode tilbud så hvorfor ikke? Jeg tenker dessuten at det er bedre at jeg går og handler nå, mens jeg ikke er for stor og har ork til det, enn å utsette alt til slutten og risikere å sende ut gubben siden jeg ikke orker.. Dessuten, det kan like gjerne skje at vesla kommer for tidlig, så det er godt å være forberedt! (sånn forsvarer jeg alle innkjøpene ovenfor meg selv hver gang jeg kjøper noe, hehe..)
Tigermor. Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Så på bildet av stellebordet ditt pelin, og det var jo så fint der du hadde innredet det =) Jeg går i min 17uke nå og har enda ikke kjøpt noe og tatt med hjem, men har det meste relativt klart alerede....har jo endel ifra før egentlig men fant ut at noe nytt (pent brukt) må vi ha. Vogn har jeg avtalt å kjøpe fra ei venninde (ubrukt simo kombi) Bilstol lånes fra onkelen min. Stellekommode og voksipose kjøpes fra svigerinna mi. Har bestemt meg for å begynne å handle litt klær etter at vi har vært på UL! Var på Barnas Hus i Tr.heim sammen med søstra mi for et par dager siden...ble helt salig jeg, det var jo sååå mye fint og søtt, ble helt blank i øya jeg =) Fant en stelleveske som jeg nå ønsker meg i julegave fra søstra mi, håper virkelig at jeg får den! Jeg så også en sånn smart kjørepose for å bruke i barnesetet...noen som vet hva det koster for sånn kjørepose (fant ingen pris og rakk ikke spørre)? Har litt lyst til å sy kjørepose i fleece selv =)
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Takk for det tigermor - synes det ble ganske bra med tanke på utgangspunktet..var ikke akkurat begeistret da jeg innså at vi måtte gjemme stellekroken bort inni garderoben. Så deilig å se at det er flere enn meg som er tidlig ute! =)
Kristin_ Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Det var et fint stellebord! Hvor har du kjøpt det?
Bdancer Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Når det er tilbud er det lov! Så veldig koselig ut på bildet:) Jeg har ikke klart å la være å kjøpe klær jeg... kjøpte et par bodyer før jeg var 3 mnd... man det fikk meg liksom til å få mer følelsen av at det var virkelig - før man får mage og kjenner babyen sparke og sånn. Tror det er normal instinkt å "bygge rede" og gjøre klart:)
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 Fint stellebord!!!!!!!!!! selv kjøpte vi vogn på salg i januar, var gravid da også men endte i MA i februar. Synes de er greit å kjøpe inn litt nå og da for da sprer man utgiftene litt og det blir ikke så mye på en gang. Selvom jeg mistet etter at vi kjøpte vognen så visste jo vi at vi ville få bruk for den en gang.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #16 Skrevet 8. juli 2007 Vi kjøpte det på babymagasinet i oslo...snål butikk i grunn.. Det er et brio-bord.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #17 Skrevet 8. juli 2007 Godt å se at d er flere som er tidlig ute:) jeg og samboeren kjøpte faktisk en seng i går..kom tilfeldigvis over et supersalg. Senga kosta egentlig nesen 2000kr men på salg til 900kr nå...inkl en bra madrass...er i uke 13.jeg også, så vi får vente med å montere den til senere utpå høsten:) Ble anbefalt av ei venninne å kjøpe en "stor" ting hver mnd...så det ikke skulle bli så mye på en gang:)
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 vi og har tenkt det; en stor ting hver måned, og når de er i hus, blir det haugevis med "småting" de resterende månedene. Hvor fikk dere tak i den sengen, og hvilken type seng er det? Salg er gøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå