Gå til innhold

The New Contented Little Baby Book

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har problemer med å få babyen til å sove gjennom natten eller spise etc anbefales "The New Contented Little Baby Book: The Secret to Calm and Confident Parenting" på det sterkeste.

If you are still struggling to get your newborn to sleep through the night, still getting up throughout the night to feed the little one, or perhaps you are feeling as if no end is in sight, you need to read Gina Ford's The Contented Little Baby Book. It may be the only thing you need to bring peace back into your frazzled existence with your tiny baby, or babies.

After all, this book promises to teach parents tried and tested methods to get their baby to sleep through the night by the time they are 10 weeks old.

For parents who are craving their first night of unbroken sleep, Ford's book may be the answer.

Ford's methods conjure up the image of a strict and loving old nanny from yesteryear. Her techniques go against the grain of many currently popular parenting philosophies. For example, Ford, an experienced maternity nurse, is against demand feeding, believes in the necessity of waking a sleeping baby in order to establish a daily routine. Her philosophy may not be the norm today, but Ford is confident of her methods based on years of experience handling hundreds of babies.

Providing an hour-by-hour, week-by-week guide on how to get a new baby into a routine, the book includes feeding and sleeping schedules based on a baby's age. The Contented Little Baby Book provides so much information that it may be necessary to keep this paperback book handy for reference should you employ Ford's techniques.

http://www.amazon.co.uk/New-Contented-Little-Baby-Book/dp/0091912695/ref=pd_bbs_sr_1/202-0543398-8500634?ie=UTF8&s=books&qid=1183827870&sr=8-1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men dette høres bare teit ut i mine ører. Det er VELDIG stor forskjell på matbehovet til en 4 mnd gammel baby og en 4 mnd gammel baby. Skal snuppa mi som spiser ofte og lite (det er IKKE mulitg å få henne til å spise mer til hvert måltid) spise etter samme skjema som sin gjevngamle venninne som spiser masse litt skjeldnere liksom?

Ikke meningen å være krass eller noe altså, jeg bare har veeeldig liten tro på slikt som dette.

Skrevet

Denne boken legger ikke opp til at alle bayer er like, tvert i mot. Men man må nesten lese den for å forstå opplegget hun har. Men Gina Ford er nok ikke helt på villspor, hun er Britain's Bestselling Childcare Author, og det er nok ikke helt uten grunn.

Skrevet

Har lest boka. Og den bygger mye på å gjøre ting etter faste klokkeslatt osv.

1: Det funker IKKE her.

2: Da blir man så bundet opp. Jeg vil ha et fleksibelt liv. Det har både vi og ungen godt av.

Men jeg sier ikke at det ikke kan funke for andre.

Skrevet

Har hørt om flere som har gode erfaringer med denne, men også flere som IKKE har det. Metoden virker best på flaskebarn, med morsmelk er det så veldig mange flere x-faktorer enn det hun tar høyde for. Det er jo ikke like vanlig å amme i andre land som her.

I tillegg synes jeg det er endel logiske brister i boka uten at jeg skal komme inn på alle de. Rutinene hennes er også veldig rigide og krever veldig god oppfølging. Det krever også at du klarer å høre på at babayen din gråter i innkjøringsperioden, noe som absolutt ikke er anbefalt i Norge for barn under 6 måneder.

Hvis du ammer og har en veldig krevende baby vil jeg anbefale å ikke bruke metoden i boken før du har prøvd alt annet.

Skrevet

Hadde stor glede av denne boken selv for førstemann. Nyttig informasjon for å etablere sine egne rutiner. Noen av oss liker jo en forutsigbar hverdag :-) Jeg for min del tror også barn trives med rutiner og forutsigbarhet i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...