Gå til innhold

Har jeg grunn til å være redd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden uke 20 + 6 fryktet å føde meget prematurt, har åpning i livmorhalsen og masse plager ved siden av. Er nå 28 + 5, og jeg har fått beskjed om at det nå kan skje når som helst!

Er det stor sjangse for at ting vil gå galt om ungen kommer nå i nærmeste fremtid ? Jeg har også herpes, men vet ikke om jeg har oppblomstring av bakteriene nå. Hva skjer i henhold til dette når man kommer inn på føden og fødselen er i gang ? Blir det 100% garantert keisersnitt?

Dette er definitivt min største fykt, keisersnitt altså.

Noen med trøstende ord der ute, som evt har vært i samme situasjon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, j var også redd at babyen min skulle komme før, men nå er j uke 38 og alt har gått fint, babyen din har større sjanse for å overleve fra uke 26 og oppover og så lenge d er et vanlig svang så er ikke noe å grue seg for, selv om den kommer før så vill jo den være på sykehuset en god stund, du kan lese mer om premature fødsel på babyverden.no, der har j lest masse bra om d, j kjenner ei som hadde settefødsel i uke 32 og hun fødte på vanlig måte, ønsker d lykke til og du bør ta d m ro og ikke styre m mye i huset og slik:)

ha en fin kveld:)

Skrevet

Hei hei:)

Jeg er ikke i samma situasjon som deg,men jeg er ganske sikker på at om du har oppblomstring av herpes så tar de ungen med keisersnitt 100%, de vil jo ikke smitte ungen unødig.

Så det tror jeg du skal ta helt med ro.Men snakk med JM om det, eller ta en kjapp tlf til føden...de svarer deg helt sikkert også:)

Skrevet

Tusen takk for raske svar :-)

Ang herpesen. Hvordan får dem sjekket dette raskt når man kommer stressende inn på føden og ting kanskje har bekynt å skje. Får dem svar på evt prøver sånn med det samme ? Eller går dem bare ut i fra at jeg har oppblomstring siden jeg har hatt dette tidligere ?

Igjen, tusen takk for støttende ord :-)

Har lest masse om premature fødseler, men alltid godt å kunne høre fra andre en fagpersoner :-)

Skrevet

Hvorfor tar du ikke en tlf og hører md dem ang den herpesen?

Hvis det uroer deg, og det hadde uroet meg også. Det er jo greit og vite, en ting mindre og bekymre seg over mener jeg, når det faktisk kan smitte barnet hvis du har oppblomstring. Du har vel gitt beskjed om dette da det er en stor sjangs for prematurfødsel? Da har de helt sikkert et godt svar til deg når du ringer og hører, for da har de sikkert vurdert det alt/en prosydyre for det.

Skrevet

Viktig å huske på at vi her inne ikke er helsepersonell. Vi er bare synsere med meniger i alle retninger. Dersom du er redd og usikker og har mange sp.mål bør du snakke med dem på føden, med JM eller med lege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...