S.J.E.F.E.N Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Og hva skjer da? Må jo ta ut spiralen er det på noen måte risikabelt? Vanlig kobberspiral
Nit@™ Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Jeg hadde ei lærerinne på VG som ble gravid med spiral. De lot den sitte for det var for stor risiko å ta den ut. Jenta hennes ble født med spiralen i hånda hvorpå JM kom med kommentarern :"griperefleksen er i allefall testet og funnet i orden allerede )" Vet ikke om det er vanlig å la den sitte.
trebarnsmamma? Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Ikke blitt gravid med spiral, men jeg har visst svømt forbi en selv i min spede begynnelse, hihi
S.J.E.F.E.N Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2007 Ingen som vet helt sikkerthvordan det fungerer? Sitter her ca to uker forseint ute med mensen og har ikke tort å ta en test enda..... Men mener jeg har hørt det er risikabelt for fosteret(om det skulle være et) å ta ut spiralen...
Blubblubb Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg er ganske sikker på at jeg ble gravid med kobberspiral (tok ingen test, men hadde ellers alle klassiske symptomer), men den gjorde jobben sin til slutt, kan du si.... Ta en test, og hvis den er positiv - kom deg til lege eller helst gynekolog så fort som mulig. Det er stor risiko for spontanabort hvis man tar ut spiralen, men de vurderer sikkert hvert enkelt tilfelle. Har ellers hørt om flere som er blitt gravide og har fått barn med kobberspiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå