peanut:) Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Lille snuppa mi kom til verden 5 dager før ultralydtermin og 8 dager før menstermin:) Helt uventa siden jeg er førstegangsfødende og både mamma og søsteren min har gått lenge over tiden med sine...ikke var jeg fødeklar heller, og ikke lei av å gå gravid...var i storform helt fram til riene satte i gang, og trodde bare det var masrier som alle snakker om!! Men når det ble så vondt at jeg ikke fikk sove den natten, bestemte vi oss for å ta tiden mellom smertene...vi ble begge litt skremt da det viste seg at det kun var 4 minutter mellom hver ri og de varte i 45 sekunder!! Ringte føden og fikk komme til sjekk, tenkte at jeg hadde holdt meg hjemme så pass lenge at jeg sikkert hadde 6-7 cm åpning...men neeeida, 2 usle cm:( ble skrevet inn alikevel (kl. 06.30) og klokken 17.00 var lille jenta mi kommet til verden, men fyyyyy det var vondt!! Hadde kun lystgass, noe som hjalp meg å puste og konsentrere meg men det er første og siste gangen jeg føder uten annen smertestillende!! Anbefaler å be om epidural dersom man føler at man ikke klarer smertene...angrer, angrer, angrer... ikke verdt å få fødselsangst når det finnes alternativer:/ Men jeg hadde en jordmor som ikke ville gi meg epidural (domme ku...), og på slutten av fødselen ble det bytte av jordmor men da var det for seint å få det:( Jordmoren som tok i mot sverget selv til epidural og sa hun aldri kunne tenkt seg til å føde uten...så nå vet jeg det til neste gang i vertfall:) Men det er sant som folk sier, at når den lille kommer ut så er smertene borte og gleden så utrolig stor:):) Selv om jeg ble liggende i to og en halv time å sy etterpå, så hadde jeg den lille tulla mi på brystet og tenkte nesten bare på henne;) Hun var 3500 gram og 47 cm lang og hadde masse mørkt hår!! skikkelig søt:) Takker for meg for denne gang-blir en stund til neste;) Nå skal jeg gå å kose litt med snuppa mi:) Gled dere alle sammen som venter på å få møte den lille!! Åååå livet er hærlig!!
Noah A*3 daga over* Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 å så heldig du er....gleder oss så mye til å bli ferdige her også...sukk...
Noah A*3 daga over* Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 gratulere så mye forresten... :-) :-) kos deg med snuppa di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå